مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان:

سلامت آب خط قرمز ماست

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۷:۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۸۸۱۹
سلامت آب خط قرمز ماست
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان گفت: سلامت آب خط قرمز ما در تأمین آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای استان اصفهان است و در این ارتباط از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ فهیمه امیری اظهار کرد: همه روزه ۲۳ آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب، سنجش سلامت و کیفیت آب در مناطق شهری و روستایی استان اصفهان را انجام می‌دهند و از لحاظ تعداد آزمایشگاه، اصفهان در جایگاه نخست کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکپارچه‌سازی آزمایشگاه‌های آب در روستاها و شهرها طی ماه‌های اخیر، دقت و نظارت را افزایش داده است، گفت: سلامت آب خط قرمز ما در تأمین آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای استان اصفهان است و در این ارتباط از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به تعدد آزمایش‌های مرکز برای تأمین آب آشامیدنی سالم و عاری از هر آلودگی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۰۰ هزار آزمایش کُلُر در مناطق شهری و ۲۱۰ هزار از همین نوع آزمایش در روستاهای استان انجام شد.

امیری به توانمندی بالای اصفهان در ارتباط با آزمون‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مطلوبیت کلر در مناطق روستایی ۹۹.۹ و شاخص نامبرده در مناطق شهری استان ۱۰۰ درصد است.

وی اظهار کرد: در مدت مورد اشاره ۹۵۰ آزمایش مواد شیمیایی در مناطق روستایی و ۲۰۵ آزمایش تخصصی فلزات سنگین در روستاها و ۱۲۰ آزمایش از این نوع در مناطق شهری انجام گرفت.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه تمام مخازن آب در مناطق مختلف استان مورد آزمایش قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بهار و تابستان امسال انجام ۲۸۰ آزمایش بیولوژیک در روستاها و ۱۶۰ مورد در شهرها، میزان اطمینان ما را بالا برد.

امیری، نظارت و دقت مرکز بهداشت بر کیفیت آب اصفهان را عاملی مضاعف بر کیفیت مایه حیات در استان دانست و اظهار کرد: در نیمه اول امسال پنج هزار و ۲۹۷ مورد آزمون میکروبی در روستاها و سه هزار و ۶۰۰ مورد از همین نوع آزمون در شهرهای استان انجام گرفت تا آب تحویلی به مردم از حیث بهداشت و سلامت با اطمینان کامل انجام گیرد.

نظر شما