استاندار اصفهان:

پرداخت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به کادر درمان/ نگران کمبود تخت بیمارستانی و «ونتیلاتور» هستیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۱:۰۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۹۲۴۷
پرداخت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به کادر درمان/ نگران کمبود تخت بیمارستانی و «ونتیلاتور» هستیم
از ابتدای شیوع کرونا ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تأمین تجهیزات پزشکی و ۶۵ میلیارد تومان به کادر درمان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی صبح سه‌شنبه در ستاد استانی کرونا که با حضور  وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن قدردانی از تصویب محدودیت‌های کرونایی گفت: نگرانی خود را نسبت به عدم اعمال قرنطینه ابراز و لزوم توسعه مراکز درمانی را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه نگران مناطق حاشیه‌ای شهرها هستیم، گفت: در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری دنبال شود، امروز سلامت موضوع مهم و اصلی کشور است و در این زمینه باید نسبت به مناطق حاشیه‌ای توجه ویژه شود.

وی با اشاره به تشکیل ۹ کمیته در استان اصفهان برای مقابله با کرونا ابراز داشت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مصوبه در این کمیته‌ها در قالب بیش از ۷۰۰ جلسه به تصویب رسیده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تأمین تجهیزات پزشکی پرداخت شده است، ابراز داشت: همچنین ۶۵ میلیارد تومان به کادر درمان تسهیلات پرداخت شده است.

وی به توزیع بیش از دو میلیون عدد بسته معیشتی در استان اصفهان در بحران کرونا گفت: تولید روزانه ۶ میلیون ماسک در استان اصفهان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

رضایی افزود: در حال حاضر در استان اصفهان توان صادرات ماسک را داریم ضمن اینکه روزانه ۲۰ هزار لیتر الکل در استان اصفهان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید کیت سریع تشخیص کرونا در اصفهان با همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی انجام شده است، افزود: تأمین اکسیژن مورد نیاز در صنایع بزرگ استان نیز صورت گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سه واحد تولید «ملت بلون» در استان اصفهان ابراز داشت: آمادگی داریم که ماشین تولید ماسک را به دیگر استان‌ها نیز ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه خط تولید روزانه ۳۵ دوربین غیرتماسی در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، گفت: همچنین سامانه دورکاری کیهان نیز در استان اصفهان آغا ز به کار کرد.

رضایی با بیان اینکه محدویت‌های ترافیکی، محدودیت ورود به مراکز تفریحی و بین شهری را در استان اصفهان اجرا کرده ایم، گفت: اقدامات بهداشتی زیادی را در حوزه حمل و نقل عمومی انجام داده‌ایم؛ همچنین توسعه دولت الکترونیک را در دستور کار قرار داده و موفقیت‌های خوبی را نیز به دست آوردیم.

وی ضمن ابراز نگرانی از تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران، تصریح کرد: در چنین مواردی شاهد سفر به اصفهان هستیم و این امر نگران کننده است چرا که حتی در اعمال جرایم ۵۰۰ هزار تومانی در اصفهان بیشترین آمار را با تردد بیش از پنج هزار خودرو داشتیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در زمینه امنیتی نیز از ابتدای سال، ۲۰ جلسه و ۱۰۹ مصوبه را داشتیم، گفت: این جلسات بیشتر حول محور آب بوده است.

وی با بیان اینکه همه مراسم‌ها در اصفهان در طول بحران کرونا لغو شده است، ابراز داشت: تنها در زمینه روضه‌های خانگی به مشکل برخوردیم که ضرر آن را نیز در شیوع بیشتر کرونا مشاهده کرده ایم.

رضایی در خصوص کمبود تجهیزات بیمارستانی گفت: اصفهان استان برخوردار نیست، در حال حاضر تخت بیمارستانی و دستگاه ونتیلاتور و سی تی اسکن در استان کم داریم و و با کمبود پرسنل و کادر درمانی نیز روبرو شده ایم.

وی با بیان اینکه قیمت آزمایش تشخیص کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی ثابت نیست و باید اصلاح این امر مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: از سوی دیگر باید توجه داشت که در برخی از تریبون‌ها بر خلاف مصوبات ستاد کرونا در اصفهان صحبت می‌شود و این امر کار را برای ما سخت کرده است.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم راه‌اندازی سامانه رصد بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان ابراز داشت: این امر قابلیت اجرایی شدن دارد و باید پیگیری شود.

نظر شما