رئیس پلیس راه استان اصفهان:

اثرگذاری مثبت افتتاح آزادراه شرق اصفهان در کاهش ترافیک جاده‌ای استان

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۹:۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۰۰۹۶
اثرگذاری مثبت افتتاح آزادراه شرق اصفهان در کاهش ترافیک جاده‌ای استان
رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه آزادراه شرق هدایت ترافیک از سمت مرکز به شرق کشور است ، ترافیک حاشیه شهر قطعا کمتر می‌شود.

سرهنگ حسین پورقیصری در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اصفهان درباره تاثیر آزادراه شرق اصفهان در کاهش تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: هر چه جاده به صورت بزرگراه باشد و ایمن شده و مسیرهای رفت و برگشت جدا باشد، قطعا نقش مهمی در تصادفات دارد.

وی افزود:  بخش مهمی از تصادفات در جاده‌هایی است که دو طرفه است و تخلف و تجاوز به چپ صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه حجم ترافیک با توجه به اینکه در مرکز کشور بوده و تردد زیاد است، خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه آزادراه شرق هدایت ترافیک از سمت مرکز به شرق کشور  است، ترافیک حاشیه شهر قطعا کمتر می‌شود.

وی با اشاره به نقش آزادراه شرق اصفهان در کاهش آلودگی هوا افزود: این پروژه در کاهش آلودگی هوا و ترافیک در حاشیه شهر که از نقاط بحرانی ما است، تاثیر زیادی داشته به صورتی که خودروهایی که از تهران می‌آیند از آزادراه امیرکبیر یا دلیجان میمه به اصفهان برای عبور به سمت شرق و یا جنوب به نحوی شمال اصفهان درگیر می‌شود تا وارد اصفهان به سمت نائین شود.

پورقیصری یادآور شد: زمانی که آزدراه شرق اصفهان افتتاح شود این بار از اصفهان رد می شود و مستقیم وارد جاده اصفهان نائین می‌شوند و قطعا در کاهش آلودگی هوا و ترافیک تاثیر زیادی دارد و در مورد مولفه‌های تصادفات می‌توان حجم بالای ترافیک در 30 کیلومتری شهر  اشاره کرد که هر چقدر کمتر شود تصادفات نیز کم می‌شود.

نظر شما