شهردار اصفهان:

احداث تقاطع امید باعث ساماندهی ورودی شهرک امام حسین (ع) می شود/ ساخت پارکینگ در محله حسین آباد

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۲:۵۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۰۲۹۱
احداث تقاطع امید باعث ساماندهی ورودی شهرک امام حسین (ع) می شود/ ساخت پارکینگ در محله حسین آباد
شهردار اصفهان گفت: با احداث تقاطع امید حدفاصل بلوار فرزانگان و خیابان آیت اله غفاری در منطقه 14، ورودی شهرک امام حسین (ع) ساماندهی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تسلیت درگذشت مرحوم افروزی، مدیر املاک و آزادسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: هرکسی با آزادسازی و احداث خیابان سر و کار داشته است می داند که وی از جایگاه مهمی برخوردار بود و با اخلاق نیکو با مردم مواجه می شد.   

وی ادامه داد: از فوت ایشان بسیار متاثر هستم چون آن مرحوم همراه من در حال بازدید از یک پروژه بود. شهر سرمایه بزرگی را از دست داد و شهرداری متاثر از این اتفاق ناگوار است و یقین دارم جبران چنین اتفاقاتی بسیار کار سختی است. به خانواده بزرگ شهرداری و شهروندان بابت فوت این مرد خدمتگزار، سخت کوش و مدافع حقوق مردم تسلیت می گویم چراکه فعالیت های ایشان گنجینه ای از دانش بود.  

شهردار اصفهان با اشاره به روز نکوداشت اصفهان تصریح کرد: از 25 آبان تا یکم آذر برنامه های روز نکوداشت اصفهان است که این مناسبت را به همه شهروندان و دوستداران اصفهان تبریک می گویم. شرایط کرونا محدودیت های زیادی ایجاد کرده و امکان اجرای برنامه های عرصه محور به این مناسبت مقدور نیست به همین سبب سعی کردیم از طریق فضای مجازی بیشتر برنامه ها را اجرا کنیم که در این راستا 99 منتشر و اجرا می شود.   

وی از رونمایی 150 محصول فرهنگی اجتماعی در بخش های مختلف خبر داد و گفت: همچنین در سطح شهر فضاسازی در کنار پل ها صورت گرفته است.

نوروزی با اشاره به اینکه ستاد کرونا هم در کشور و استان تصمیماتی گرفته است و باید همه بسیج شویم و در این مبارزه جانکاه و سنگین، متحد عمل کنیم، گفت: برهمین اساس ساعات فعالیت مترو و اتوبوسرانی را تغییر دادیم؛ به طوریکه ساعت کار متروی اصفهان از ساعت شش و 15 دقیقه صبح با سرفاصله 15 دقیقه تا ساعت 19 است و ساعت فعالیت و سرویس ‌دهی اتوبوس ‌‎های شهر از ۵:۳۰ صبح تا ۲۰ شب است.

وی با اشاره به حضور شهرداری اصفهان در نمایشگاه CIIE چین که با همکاری انجمن های مردم نهاد و رایزن های فرهنگی اصفهان در چین بدون حضور افرادی از شهرداری برگزار شد، گفت: همچنین شبکه ملی چین گزارشی یک ساعته از غرفه اصفهان در این نمایشگاه پخش کرد و مقامات چینی و ایرانی از غرفه اصفهان بازدید کردند.

بودجه ساماندهی محله بهرام آباد افزایش می یابد

شهردار اصفهان با اشاره به پیگیری یکی از شهروندان در مورد عقب نشینی خانه ها در کنار چشمه باقرخان در منطقه سه اظهار کرد: شهردار منطقه سه از این مکان بازدید داشته و شهروندان بهتر است برای دریافت پاسخ و صحبت رو در رو با مدیران، مباحث را دنبال کنند تا وقتی مدیران به منطقه می آیند بتوانند گفت و گو داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین حتما در بودجه امسال افزایش بودجه این بخش را در نظر داریم تا روند ساماندهی سرعت بگیرد و مشکلات حل و فصل شود.

نوروزی در مورد ساماندهی محله بهرام آباد در منطقه هشت هم که مورد درخواست یکی از ساکنان این محله بود، تصریح کرد: تقریبا سوم فروردین بود که به اتفاق مدیر منطقه هشت از این محلات بازدید کردم و برخی محلات که دچار مشکل است، بررسی شد؛ در این منطقه، خانه اصفهان موقعیت خوبی دارد اما ناگهان وارد محله بهرام آباد می شویم که شرایط نامساعدی دارد و در شأن اصفهان نیست.   

وی ادامه داد: امتداد خیابان بهرام آباد به خیابان چمران می رسد و نیاز دارد مشکلات به صورت جدی پیگیری شود و البته بسیاری از محلات آسفالت شد و طرحی هم منطقه هشت چند روز پیش در رابطه با این محلات ارائه شد که می تواند فاصله طبقاتی را کم کند. البته مشکل املاک قولنامه ای هم در این منطقه وجود دارد و در بودجه امسال منطقه هشت باید ساماندهی بهرام آباد لحاظ شود.   

شهردار اصفهان در مورد ساماندهی ورودی شهرک امام حسین (ع) که مسدود شده است و فقط یک ورودی خاکی دارد، تصریح کرد: جاده فرزانگان از سمت مسیر دولت آباد به طرف خیابان آیت اله غفاری، احداث شده است؛ در حال حاضر تمرکز ما روی این موضوع است تا تقاطع غیرهمسطح امید را در این بخش ایجاد کنیم تا این مسیر روان سازی شود و البته زیرسازی و آسفالت شهرک هم در دستور کار است.

وی ادامه داد: طرح تقاطع امید هم آماده سازی شده است تا با احداث آن ورودی شهرک روان سازی شود.

نوروزی اظهار کرد: در خیابان فرزانگان به ویژه تقاطع امید کارگاه های متعددی بود که مرحوم افروزی در آزادسازی آنها نقش مهمی داشت.

برخورداری محله حسین آباد از امکانات جدید شهری

وی در خصوص ساماندهی خیابان حسین آباد به ویژه آزادسازی کنار مسجد اعظم و نبود پارکینگ در این محله که مورد درخواست یکی از ساکنان حسین آباد بود، گفت: حسین آباد چندان مورد توجه قرار نگرفته است درحالیکه این منطقه، پرتراکم و نیازمند بسیاری از زیرساخت هاست؛ از ابتدای مدیریت شهری در این دوره در فکر بودیم تا چاره ای برای این گلوگاه بیندیشیم به همین سبب طرحی کنار مسجد اعظم در نظر گرفتیم تا با آزادسازی امکانات جدیدی ایجاد شود.

شهردار اصفهان افزود: در این زمینه حدود 30 پلاک تاکنون از 70 پلاک آزادسازی شده است و بقیه هم در دست اقدام است و از شهروندان درخواست می کنم برای آزادسازی کمک کنند. این محله دارای استخر و کتابخانه است اما پارکینگ ندارد و در همین آزادسازی ها احداث پارکینگ هم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هرچند ممکن است مردم در مسیر آزادسازی ها به علت تعلق خاطری که به محل سکونت خود دارند، نارضایتی داشته باشند اما بعد از احداث طرح ها این نارضایتی تبدیل به رضایت می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز