کشف ۵۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان / توقیف محموله میلیاردی ذرت دامی قاچاق در نائین

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۳:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۳۵۴۱
کشف ۵۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان / توقیف محموله میلیاردی ذرت دامی قاچاق در نائین
مهم‌ترین حوادث امروزپنجم۵ آذر را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر استرداد به موقع اموال مسروقه به مال باختگان عملیاتی به منظور شناسایی و کشف وسایل نقلیه مسروقه در قرارگاه مبارزه با سرقت استان طراحی و به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: کارآگاهان در این عملیات کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی و بکارگیری از یک سری اقدامات هوشمندانه و رصد وسایل نقلیه مسروقه طی یک هفته موفق شدند ۱۰۲ دستگاه خودرو و ۷۱ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را شناسایی و توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۶۰ سارق وسایل نقلیه در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: ارزش اموال مسروقه کشف شده در این عملیات برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۰ میلیارد ریال است.

سرهنگ هاشمی فر از انجام مراحل قانونی استرداد وسایل نقلیه مسروقه کشف شده به مال باختگان خبر داد و گفت: سارقان دستگیر شده نیز به همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشتر خودرو‌های مسروقه کشف شده در این عملیات پراید و پژو هستند عنوان کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که عدم تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی یکی از عوامل موفق شدن سارقان در انجام سرقت وسایل نقلیه است که در این خصوص به شهروندان توصیه می‌کنیم در نگهداری وسایل نقلیه خود هوشیاری بیشتر داشته و آن‌ها را به تجهیزات ایمنی نظیر، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان، سوئیچ مخفی و ... مجهز کنند.

توقیف محموله میلیاردی ذرت دامی قاچاق در نائین

سرهنگ کامران ریاحی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید" شهرافت" فرماندهی انتظامی شهرستان نائین حین کنترل و رصد هوشمندانه خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار ذرت دامی مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های مشخص شد مدارک گمرکی ارائه شده از سوی راننده مربوط به کالای مشابه در تاریخ دیگری بوده و وی از به نوعی از اسناد تاریخ گذشته سؤ استفاده کرده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۳ تُن ذرت دامی خارجی قاچاق در این عملیات خبر داد و گفت: براساس برآورد صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش این محموله ۲ میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این رابطه خودرو و محموله آن توقیف و راننده نیز به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری سارق طلاجات میلیاردی دربرخوار

سرهنگ نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در تشریح جزئیات این خبر  گفت: در پی وقوع سرقت به عنف زیور آلات زنی میانسال درشهرخورزوق برخوار که طی آن سارق شبانه وارد منزل شاکیه شده و با بستن دست و پای وی و سرقت طلاجاتش کرده بود، موضوع دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی سارق آغاز و با جمع آوری دلایل و شواهد علمی موجود موفق شدند هویت سارق را شناسایی و در کمترین زمان با هماهنگی مقام قضائی متهم را طی عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ خلیلی تصریح کرد: این متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو برو شدن با ادله محکم پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند صراحتاً به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش ریالی طلاجات مسروقه توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است اظهار داشت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سارق طلاجات را به فروش رسانده و پول را به حساب خود واریز کرده که با هماهنگی‌های قانونی حساب وی مسدود و نسبت به بازگرداندن اموال به مال باخته اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی از نگهداری پول، ارز و زیور آلات مازاد بر نیاز همراه خود و داخل منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

کشف ۱۵ تُن محصولات گوشتی احتکار شده در خمینی شهر

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر در راستای مقابله با محتکران ارزاق عمومی با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار مقدار زیادی محصولات گوشتی در یک سردخانه شخصی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با اخذ دستور از مقام قضائی به همراه نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی و بازرسان اتاق اصناف از محل مذکوربازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۱۵ تُن از محصولات گوشتی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اقلام مکشوفه براساس برآورد‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال است اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته با توجه به اینکه موجودی سردخانه در مبادی مربوطه اعلام نشده و هیچ گونه خروجی به بازار نداشته احتکار این محصولات گوشتی محرز و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمب محل مذکور اقدام شد.

سرهنگ هاشمی فر، با بیان اینکه در این رابطه یک فرد متخلف نیز دستگیر و به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد تصریح کرد: جرم کسانی که اقدام به احتکار ارزاق عمومی و کالا‌های مورد نیاز مردم می‌کنند بسیار سنگین است و بایستی در برابر قانون نسبت به عمل مجرمانه خود پاسخگو باشند.

نظر شما