دانشگاه اصفهان به قطب علمی صنایع کشور تبدیل میشود

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۴:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۹۹۱۸
دانشگاه اصفهان به قطب علمی صنایع کشور تبدیل میشود
رئیس دانشگاه اصفهان گفت:در برنامه‌ریزی دانشگاه اصفهان سعی شده، برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های صنایع ، سرمایه‌گذاری و ظرفیت سازی شود تا دانشگاه به قطب علمی برای بعضی صنایع کشور در این حوزه‌ها تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به این که روز به روز از صنایع متکی به بودجه‌ی عمومی و نفتی کاسته می‌شود، به لحاظ اقتصادی نیاز‌های بیشتری به سوی دانشگاه‌ها متوجه می‌شود، اما لازم است دانشگاه‌ها به شبکه‌ی بازار، فناوری، پژوهش و آموزش به صورت یک زنجیره توجه کنند و بدانند در هر بخش چه نقشی را باید ایفا کنند و برای ورود بازیگران دیگر از جمله شرکت‌های دانش بنیان که محصول دانشگاه‌اند برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: امیدواریم بخش‌های مختلف جامعه که اساسا" به آن صنعت اتلاق می‌شود به این باور برسند که تنها راه برون رفت از وابستگی تکیه بر دانش و فناوری ساخت داخل است و دستگاه‌ها این ظرفیت علمی را دارند که در مسیر طرح و توسعه به آن‌ها کمک کنند. در چنین شرایطی دانشگاه‌ها نیز به سمت و سوی پژوهش‌های خود را کاربردی کرده و خدمات متقابل دانشگاه و جامعه تقویت می‌شود.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در راستای تقویت تعامل دانشگاه با جامعه و ماموریت‌هایی که در این زمینه برای دانشگاه تعریف شد، در برنامه‌ریزی دانشگاه اصفهان سعی شده روی بعضی شاخه‌های کاربردی برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های صنایع سرمایه‌گذاری و ظرفیت سازی شود تا دانشگاه به قطب علمی برای بعضی صنایع کشور دراین حوزه‌ها تبدیل شود. از جمله‌ی این موارد: صنایع مرتبط با محیط زیست ازجمله پسماند و بازیافت، صنایع اپتیک و فوتونیک پیشرفته با همکاری صنایع اپتیک ایران، مرکز ویروس‌شناسی، مرکز نقشه‌برداری مغز و علوم شناختی، مرکز بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت اشیاء و مانند این‌ها است.

دانشگاه اصفهان سعی کرده است تا با ایجاد فرصت‌های مناسب برای صنایع در دانشگاه (میز‌های صنعت در دانشگاه) و نیز حضور اعضای هیات علمی در صنایع (برای ورود به حوزه‌ی تحقیق و توسعه‌ی صنایع و فرصت مطالعاتی صنعتی اعضای هیات علمی) این تعامل را نزدیک‌تر کند. به همین دلیل با یک سیاست برنامه ریزی شده در حال حاضر چندین پژوهشکده و مرکز پژوهشی مشترک دانشگاه و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در دانشگاه مستقر و فعالیت می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز