کرونا در اصفهان رو به خاموشی است

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۴:۵۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۹۹۲۱
کرونا در اصفهان رو به خاموشی است
تغییر آمار بیماری کووید ۱۹ بویژه در زمینه میزان موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا نشان دهنده کاهش گردش این ویروس در سطح جامعه و نزدیک شدن به خاموش سازی این همه گیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آرش نجیمی گفت: تغییر آمار بیماری کووید ۱۹ بویژه در زمینه میزان موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا نشان دهنده کاهش گردش این ویروس در سطح جامعه و نزدیک شدن به خاموش سازی این همه گیری است.

وی افزود:  آمار همه گیری کووید ۱۹ در ۲ هفته اخیر بسیار تغییر کرده است،  مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)  بزرگترین مرکز درمانی مرجع کرونا در استان است و با توجه به افزایش بستری‌ها در ماه آبان در حال تدارک رساندن تعداد تخت‌های کرونایی این بیمارستان تا ۷۰۰ تخت بودیم، اما در آذرماه، میزان بستری‌ها کاهش یافت و در زمان حاضر حدود ۳۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در آن بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال، تعداد موارد مثبت از کل تست‌های کرونا در استان حدود ۲۰ درصد بود، بیان کرد: این نرخ از خردادماه، روند افزایشی به خود گرفت و در مهر امسال به رقم ۶۷ درصد رسید، اما در هفته اخیر کاهش یافته و به زیر ۴۰ درصد رسید.

نجیمی با اشاره به اینکه میزان موارد مثبت تست‌های کرونا، معیاری برای میزان شیوع و گردش ویروس در سطح جامعه است، تصریح کرد: کاهش این آمار نشان دهنده نزدیک‌تر شدن به خاموش سازی همه گیری بیماری کووید ۱۹ است به طوری که اگر به زیر پنج درصد برسد یعنی از همه گیری عبور کردیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به آمار تعداد بستری‌های جدید در روز اشاره و اضافه کرد: این تعداد در مهر و آبان به نزدیک ۳۰۰ نفر رسیده بود که فشار زیادی به بخش درمان استان وارد می‌کرد، اما در زمان حاضر به ۲۰۰ نفر رسید و امید است در ادامه باز هم کاهش یابد.

وی تعداد موارد ترخیص از بیمارستان‌ها را حدود ۲۴۰ بیمار در روز دانست و گفت: هرچه میزان ترخیص افزایش یابد تعداد بستری‌ها کاهش می‌یابد، به طوری که تعداد بستری بیماران دارای علائم کرونا از بیش از ۲ هزار و یکصد نفر به یکهزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

نجیمی با بیان اینکه از هفته آینده به کاهش معنادار موارد بدحال بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا خوش بین هستیم، تاکید کرد لازم است محدودیت‌های موجود با جدیت و نظارت بیشتری در هفته‌های آینده دنبال شود و مردم در این زمینه هوشیار باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم در روز‌های اخیر دیدند که تغییر رفتارها، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و افزایش نظارت ها، خود را در کاهش آمار کرونا نشان داده است، بیان کرد: اوج گرفتن آمار ابتلا به کووید ۱۹ در مهر و آبان امسال متاثر از تجمع تابستان امسال بود بهمین دلیل مردم باید همچنان از دورهمی پرهیز کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز