نیروگاه های اصفهان و مصرف ۳۰ درصدی گاز

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۴:۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۱۴۹۲
نیروگاه های اصفهان و مصرف ۳۰ درصدی گاز
استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت ها را کاهش داده و در تولید برق استان نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۵ میلیارد متر مکعب گازطبیعی در سطح استان به مصرف رسیده که ۳۰ درصد آن معادل ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آن در نیروگا های سطح استان به مصرف رسیده است.

مهندس علوی، با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده های میان تقطیر بیان داشت: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت ها را کاهش داده و در تولید برق استان نقش بسزایی دارد.

وی،.گفت: مصرف گاز طبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی نسبت به سوخت مایع است.

وی، با تاکید بر صرفه جویی و مصرف بهینه گاز، اظهار داشت: در روز های سرد به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی،این احتمال وجود دارد که تامین ۱۰۰درصدی گاز مورد نیاز نیروگاه ها امکان پذیر نباشد و در نتیجه نیروگاه ها برای پیشگیری از اعمال خاموشی ناگزیر به مصرف سوخت مایع گردند.

علوی، با اشاره به اینکه تعدادی شهر، روستا و صنایع بویژه در نواحی شرق استان جدیداً به تعداد مشترکین گاز طبیعی اضافه شده اند، و مصرف گاز در استان افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است،گفت: تداوم تولید برق با سوخت گاز با کمک مردم امکان پذیر است و به هم استانی های عزیز توصیه می شود با صرفه جویی در مصرف برق و گاز، به تامین مطمئن گاز به ویژه در مناطق سرد سیر استان کمک کنند و امکان پایداری گازرسانی در تمامی بخش های مصرفی گاز طبیعی را در روزهای سرد را فراهم سازند.

وی، با اشاره به اینکه هریک درجه کاهش دمای خانه، ۶ درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد، تصریح کرد: مصرف کنندگان عزیز با راهکارهای ساده مانند حفظ دمای رفاه( ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتیگراد) ، استفاده از یک بخاری یا وسیله گرمایش در هر منزل، پوشیدن لباس گرم، خاموشی لامپ های روشنایی اضافه، جلوگیری از هدر رفت انرژی در منازل، می توانند مبین مصرف منطقی انرژی باشند.

نظر شما