مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خبر داد:

ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۱۴ مسموم ناشی از گازگرفتگی در ۲ روز گذشته

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۲:۳۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۲۱۶۹
ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۱۴ مسموم ناشی از گازگرفتگی در ۲ روز گذشته
مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۱۴ مسموم ناشی از گازگرفتگی در دو روز گذشته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و  به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس استان اصفهان، غفور راستین در خصوص ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان گازگرفتگی در دو روز گذشته، اظهار کرد: عصر روز پنجشنبه ۲۰ آذرماه در تماسی با اتاق فرمان ۱۱۵ شهر اصفهان گزارشی از یک مورد مسمومیت با co در منزلی واقع در فلکه احمدآباد، خیابان ولی عصر (عج) اعلام شد لذا به سرعت یک واحد امدادی به محل حادثه اعزام شد و فرد مسموم که مردی ۲۸ ساله بود پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان خورشید اصفهان منتقل کرد؛ علت این حادثه انتشار گاز مونوکسیدکربن به دلیل اشکال در لوله بخاری بود.

وی تصریح کرد: در همان روز ساعت ۱۸ مورد دیگری از مسمومیت با مونوکسیدکربن در منزلی واقع در خیابان فارابی سپاهان‌شهر اصفهان رخ داد که بلافاصله دو واحد امدادی بر بالین مصدومان حاضر شدند و آنها را که ۳ زن و یک نوزاد دختر ۷ روزه بود پس از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان خانواده اصفهان منتقل کردند، علت این حادثه نیز نصب آبگرمکن در حمام منزل و انتشار گاز CO به دلیل اشکال در آبگرمکن بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه روز جمعه هم فردی در تماس با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرضا اعلام کرد که دچار علائم مسمومیت شده است که تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی به منزل وی واقع در منظریه شهرضا اعزام شدند و او را که زنی ۴۳ ساله بود پس از انجام اقدامات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا منتقل کردند.

دکتر راستین خاطرنشان کرد: در ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه جمعه هم چهار نفر شامل یک مرد، یک زن و دو کودک در منزل خود واقع در خیابان هزارجریب، خیابان خسروپور به دلیل استفاده از بخاری بدون دودکش دچار مسمومیت با CO شدند که در پی تماس با ۱۱۵ یک واحد امدادی به محل حادثه اعزام شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: ساعت دو بامداد امروز نیز چهار نفر شامل دو مرد و دو زن در محله A۲ فولادشهر بر اثر انتشار گاز مونوکسیدکربن به علت اشکال در آبگرمکن خانه دچار مسمومیت شدند. لذا تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی فولادشهر به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و اقدامات درمانی اولیه را بر روی آنها انجام دادند؛ در پایان دو نفر از مصدومان توسط آمبولانس به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شدند؛ دو مصدوم دیگر نیز برای اعزام به بیمارستان رضایت ندادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز