پیامک فعال‌سازی سامانه «ثنا» شگرد جدید سارقان است

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۶:۴۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۰۲۴۴۴
پیامک فعال‌سازی سامانه «ثنا» شگرد جدید سارقان است
شهروندان بسیار محتاط بوده و در صورت دریافت پیامک‌هایی با محتوای فعال‌سازی سامانه قوه قضاییه، حتماً فرستنده پیام را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در خصوص پیام‌های ناشناس و مشکوک به کاربران فضای مجازی هشدار داد و گفت: به تازگی تماس‌های زیادی از سوی شهروندان مبنی بر دریافت پیامک‌هایی با محتوای فعال سازی سامانه قوه قضاییه به همراه لینک ثبت‌نام، با پلیس فتا برقرار شده که این لینک، یک درگاه جعلی برای پرداخت پول فعال‌سازی سامانه ثنا است که در نهایت با سرقت اطلاعات مواجه می‌شوند.

وی تأکید کرد: شهروندان بسیار محتاط بوده و در صورت دریافت پیامک‌هایی با محتوای فعال‌سازی سامانه قوه قضاییه، حتماً فرستنده پیام را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص نحوه مزاحمت‌ها وکلاهبرداری‌ها از طریق پیام‌های ناشناس و مشکوک اظهار کرد: قصد از ارسال این گونه پیام‌ها، ایجاد مزاحمت و کلاهبرداری است، به این شکل که در مرحله اول با یک پیام چند کلمه‌ای شروع شده و در مراحل بعدی از کاربران درخواست می‌شود که با ارسال اطلاعات خود همانند نام، نام‌خانوادگی و آدرس، در صورت برنده شدن در قرعه کشی، محموله برای شما ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: امکان دارد لینکی که از طریق این پیامک‌ها به شما معرفی می‌شود، لینک فیشینگ بوده که در نهایت، سرقت اطلاعات، تخلیه حساب و برداشت غیر‌مجاز از حساب شما را به همراه دارد.

سرهنگ مرتضوی درباره شگرد مالی و انگیزشی برای کلاهبرداری بیان کرد: معمولاً کلاهبرداری‌ها با یک شگرد مالی یا انگیزشی قوی شروع می‌شود که کاربران باید نسبت به مسائل انگیزشی و پیامک‌های تحریک کننده بسیار هوشیار بوده و مراقب باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز