هوای اصفهان، بنفش شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۹:۴۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۳۹۹۴
هوای اصفهان، بنفش شد
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۸۲ برای عموم شهروندان ناسالم است؛ شاخص‌های کیفی در چهار ایستگاه پایش قرمز (ناسالم برای عموم) و در ایستگاه خیابان دانشگاه بنفش (بسیار ناسالم) شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز _سه شنبه بیست و پنجم آذرماه_ با میانگین ۱۵۷ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۸۲ همچنان وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۹۰، خیابان استانداری روی عدد ۱۸۸، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۶۳، خیابان رودکی بدون داده، خیابان دانشگاه روی عدد ۲۰۶ و خیابان پروین روی عدد ۱۶۱ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در مبارکه با میانگین ۱۲۱، شاهین شهر با میانگین ۱۲۲ و نجف آباد با میانگین ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی با میانگین ۱۷۴ ناسالم برای عموم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاههای پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما