مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

وجود پتانسیل آب‌ های نامتعارف و لب شور برای تولید آبزیان در شرق اصفهان

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۱:۰۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۴۷۲۵
وجود پتانسیل آب‌ های نامتعارف و لب شور برای تولید آبزیان در شرق اصفهان
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از وجود پتانسیل آب‌های نامتعارف و لب شور برای تولید آبزیان در شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدرضا عباسی گفت: در شهرستان‌های شرق استان و به خصوص منطقه بن رود شهرستان اصفهان پتانسیل آب‌های نامتعارف و لب شور برای تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا وجود دارد.

وی افزود: با این ظرفیت در استان تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا و بررسی امکان پرورش سایر آبزیان از جمله ماهی تیلاپیا، سی‌بس و خاویاری، وجود دارد.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: درحال حاضر پرورش ماهی قزل‌آلا در آب‌های لب شور استان با تعداد حدود ۳۰۰ استخر و تولید بیش از ۳۰۰۰ تن و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر مستقیم در حال انجام می‌باشد.

عباسی بیان داشت: در بازدید مدیر شیلات استان یزد، رئیس تحقیقات شیلات بافق، کارشناسان شیلات استان، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان پیشنهادات و مباحث علمی و فنی متفاوت از جمله درخواست تفاهم نامه همکاری بین دو استان در خصوص ایجاد پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا به روش بایوفلاک در دو یا سه مزرعه منتخب و امکان پرورش ماهی سی‌بس که نیاز آبی کمتری نسبت به قزل‌آلا دارد، مورد بحث قرارگرفت که البته موافقت‌ها و هماهنگی لازم سایر ادارات و نهادهای مرتبط از جمله امور آب و محیط زیست در این خصوص ضروری می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز