شهردار اصفهان:

نمی‌گذاریم آثار تاریخی ویران، نابود و محو شود

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۶۵۷۲
نمی‌گذاریم آثار تاریخی ویران، نابود و محو شود
خود را پاسدار این میراث و تاریخ می‌دانیم و اگر امروز به تملک و مرمت «حمام شاهزاده‌ها» با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال ورود کردیم به این دلیل بود که شاهد ویران شدن بخشی از میراث شهر بودیم و نمی‌خواستیم این آثار ویران، نابود و محو شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت‌الله نوروزی صبح امروز با حضور در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ابتدا با حضور اعضای شورا و مردم محلات بسیار پر شور برگزار می‌شد، اما شرایط کرونایی وضعیت اجرای برنامه‌ها را تغییر داد و امروز در حالت مظلومانه‌ای پروژه‌ها بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا باعث اخلال در بسیاری از برنامه‌ها و اقدامات شد، اما برگزاری برنامه‌های افتتاح هفتگی با قوت مسیر خود را ادامه می‌دهد و امروز نیز چند افتتاح و کلنگ‌زنی را شاهد هستیم که یکی از آنها کلنگ‌زنی احداث پارکینگ سنبلستان است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بیشتر بافت تاریخی اصفهان در ۱۴ محله منطقه سه قرار دارد و می‌توان گفت این منطقه گنجینه‌ای از تاریخ بشری و میراث فرهنگی را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: خود را پاسدار این میراث و تاریخ می‌دانیم و اگر امروز به تملک و مرمت «حمام شاهزاده‌ها» با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال ورود کردیم به این دلیل بود که شاهد ویران شدن بخشی از میراث شهر بودیم و نمی‌خواستیم این آثار ویران، نابود و محو شود.

نوروزی این اقدام را نشان بزرگی از احساس مسئولیت‌پذیری مدیریت شهری در قبال میراث فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: این حساسیت برای میراث فرهنگی همه نقاط شهر وجود دارد و این رسالت عظیم به نحو شایسته‌ای انجام شده است؛ هرچند برخی می‌خواهند موضوع را به گونه‌ای دیگر نشان دهند.

وی افزود: این حساسیت را به مدیر منطقه سه گوشزد و تاکید کرده‌ایم که باید در خصوص حفظ بخش‌های مهم میراثی کاملاً مراقب بود و اگر جایی سهواً خطایی رخ می‌دهد و موجب آزردگی دوستداران شهر می‌شود، به سرعت اصلاح شود تا در پرونده این مدیریت نقطه تاریکی وجود نداشته باشد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه یقیناً با اقدامات اصلاحی و روندی که سیاست‌های آن به مناطق شهرداری اعلام شده، توجهی بیش از گذشته در حفظ میراث شهر خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: همانگونه که این حمام مرمت شد، امیدواریم شاهد هیچ‌گونه آسیبی به دستاوردهای مدیریت شهری در زمینه صیانت از میراث فرهنگی نباشیم.

وی گفت: به‌خاطر شرایط خاص کشور این فرصت از مردم اصفهان گرفته شده تا در برنامه‌های افتتاح هفتگی شهر شرکت کنند که از این بابت از آن‌ها عذرخواهی کرده و می‌خواهیم که این افتتاحیه‌ها را از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها دنبال کنند.

نوروزی از اعضای شورای شهر برای حساسیت داشتن بر مسائل میراثی شهر و حمایت‌هایی که با مصوبات خود داشته‌اند تا شهرداری با افتخار بتواند این اقدامات را اجرایی کند، قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز