اصفهان در شرایط بحرانی قرار دارد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۲:۴۵:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۶۶۷۶
اصفهان در شرایط بحرانی قرار دارد
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیریت شهری در دوره پنجم به دور از دیدگاه سیاسی و به صورت تخصصی، با وجود تمام مشکلات و موانع مالی با افتتاح خط یک مترو و تلاش در ساخت هرچه سریع تر خط دوم به دنبال گسترش حمل و نقل پاک در شهر می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ امیر احمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان رتبه اول آلودگی هوای با منشأ انسانی را در بین تمام کلان شهرهای کشور دارد. در 9 ماهه اول سال جاری تنها 4 روز هوای پاک داشته ایم و 17 روز هوا آلوده بوده و مابقی روز ها هوای سالم و نه پاک داشته ایم. از روزهای آلوده سال 5 روز هوا ناسالم برای تمام شهروندان بوده است.

وی افزود: دلیل اصلی این آلودگی ها که مربوط به امروز نبوده و ریشه ای به قدمت چند ده سال دارد و علت آن سیاست گذاری های غلط در سطوح ملی و منطقه ایست. ساخت صنایع الاینده بدون مکان یابی درست و بیش از ظرفیت قابل تحمل منطقه، تولید خودرو های غیر استاندارد و با حجم زیاد ، تنها در شهر اصفهان روزانه بیش از 500 خودرو شماره گذاری می شود و این در شرایطی است که خروج وسایل نقلیه فرسوده از شهر در حد صفر می باشد، تبدیل شدن شهر اصفهان به کریدور عبور خودروها از مناطق مختلف کشور که باعث ایجاد آلودگی بسیاری در شهر می شود، بلند مرتبه سازی های انجام شده در سال های گذشته در مکان هایی که باعث کاهش عبور هوا و محبوس شده آلودگی در شهر شده است،کم بود میزان بارندگی، نبود فرهنگ سازی درست در مورد استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی، مشکلات حمل و نقل عمومی و دودزا بودن بسیاری از خودروهای مرتبط با شهرداری به دلیل فرسودگی، فعالیت صنایع آلوده کننده حتی در روز های پرخطر سال و عدم مشخص بودن وظیفه و حیطه اختیارات ادارات و سازمان های مختلف دلایل اصلی آلودگی هوای شهر اصفهان می باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیریت شهری در دوره پنجم به دور از دیدگاه سیاسی و به صورت تخصصی، با وجود تمام مشکلات و موانع مالی با افتتاح خط یک مترو و تلاش در ساخت هرچه سریع تر خط دوم به دنبال گسترش حمل و نقل پاک در شهر می باشد، ساخت رینگ چهارم حفاظتی شهر به منظور کاهش بار ترافیکی و و در نتیجه آلودگی هوا، خرید صد دستگاه اتوبوس جدید و برنامه ریزی برای بازسازی تعداد700 دستگاه اتوبوس فرسوده، آغاز نوسازی 1000 تاکسی فرسوده که حدود 30 درصد آن انجام شده، نظارت بر خودروها با ابزار معاینه فنی و تصویب عوارض آلایندگی هوا برای خودرو های باری و همچنین نگاه ویژه به این موضوع در برنامه پنج ساله اصفهان 1405 گوشه ای از اقدامات در دوره پنجم مدیریت شهری است که جای تقدیر فراوانی دارد.

زندآور گفت: با این وجود باید به این نکته توجه کنیم که شرایط امروز شهر اصفهان بسیار بحرانی است و می بایست در سطح کلان کشوری و در قالب برنامه های کوتاه و بلند مدت سیاست گذاری های درست انجام شود تا بتوانیم با برون رفت از شرایط بسیار پیچیده امروز آینده روشنتری را برای مردم شهرمان رقم بزنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز