هوای اصفهان ناسالم است

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۱:۵۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۱۰۰۶
هوای اصفهان ناسالم است
شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۵۲ برای عموم شهروندان ناسالم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۱۱۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط صبح امروز با شاخص ۱۵۲ وضعیت ناسالم برای عموم مردم را نشان می‌دهد.

هم اکنون شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۸۰، خیابان استانداری روی عدد ۱۵۵، خیابان فیض روی عدد ۱۹۵، خیابان پروین روی عدد ۱۶۸، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۰۶، خیابان میرزا طاهر روی عدد ۱۶۰، خیابان رودکی روی عدد ۱۱۳، کردآباد روی عدد ۲۰۷، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۰۷، خیابان رهنان روی عدد ۱۶۰ و خیابان کاوه روی عدد ۱۵۰ است.

کیفیت هوا در شاهین شهر با میانگین ۸۳ و مبارکه با میانگین ۹۶ قابل قبول سالم و در نجف‌آباد با میانگین ۱۸۱ برای عموم ناسالم است؛ وضعیت کیفی هوای شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، کاشان و منطقه سجزی در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز