رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان:

چهار بقعه تاریخی اصفهان در معرض آسیب جدی است

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۳:۰۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۱۱۱۴
چهار بقعه تاریخی اصفهان در معرض آسیب جدی است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان گفت: گنبد بقعه امامزاده اسماعیل (ع)، امامزادگان جعفر و مرتضی (ع)، امامزاده درب امام و گنبد مدرسه چهارباغ در معرض آسیب جدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حجت‌الاسلام اصغر توسلی با بیان اینکه اصفهان شهری تاریخی است و از این رو بسیاری از بقاع متبرکه و موقوفات این شهرستان هم دارای قدمت زیاد است، اظهار داشت: باید توجه داشت که حفظ و نگهداری این بقاع نیازمند اعتبار زیاد و هماهنگی و همکاری بین دستگاهی است.

وی افزود: اخیرا و با توجه به شرایط جوی و همچنین حجم آلاینده‌ها برخی از این آثار بیش از گذشته آسیب پذیر شده و منجر به نگرانی شده است، ابراز داشت: در این بین گنبد بقعه امامزاده اسماعیل (ع)، امامزادگان جعفر و مرتضی (ع)، امامزاده درب امام و گنبد مدرسه چهارباغ در معرض آسیب جدی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان با بیان اینکه آثار تاریخی میراثی ماندگار از گذشته است که باید حفاظت کنیم، ابراز داشت: برای این امر برقراری تعامل بین اداره اوقاف و میراث فرهنگی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف آمادگی کامل برای همکاری به منظور بازسازی آثار تاریخی موجود در موقوفات را دارد، ادامه داد: در خصوص این آثار تاکنون با سازمان میراث فرهنگی استان نامه نگاری‌هایی را داشتیم و منتظر اعزام کارشناسان میراث فرهنگی برای شرایط آنها هستیم.

حجت الاسلام توسلی در ادامه به اجرای عملیات عمرانی در هشت بقعه ناحیه یک شهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت: این اقدامات با اعتبار 230 میلیارد ریالی در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز