نگاه مدعیان به تقابل سپاهان برابر ماشین‌سازی

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۲۱:۲۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۱۴۱۶
نگاه مدعیان به تقابل سپاهان برابر ماشین‌سازی
تیم فوتبال سپاهان در چارچوب هفته دهم، فردا و از ساعت 15 به مصاف ماشین‌سازی تبریز خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ روز گذشته سازمان لیگ پس از کش و قوس‌های فراوان برنامه جدید برگزاری بازی‌های لیگ‌برتر را اعلام کرد که با واکنش برخی از باشگاه‌های لیگ‌برتری نیز همراه بود. تیم فوتبال سپاهان طبق برنامه قبلی باید در هفته نهم به مصاف فولاد خوزستان می‌رفت که طبق برنامه جدید سازمان لیگ این دیدار به تعویق و زردپوشان اصفهانی باید در یک دیدار خارج از خانه دیگر فردا و از ساعت 15 به مصاف ماشین‌سازی تبریز بروند.

سپاهان در حالی فردا در ورزشگاه شهید سلیمانی به مصاف ماشین‌سازی تبریز می‌رود که دیدار هفته گذشته خود را در یک تقابل حساس برابر مس رفسنجان دو بر یک پیروز شد تا با یک بازی کمتر(دیدار معوقه هفته هفتم مقابل پرسپولیس)  نسبت به گل‌گهر و صنعت نفت آبادان که به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را با 14 امتیاز در اختیار دارند، 13 امتیازی شود و در رتبه سوم جدول لیگ‌برتر قرار بگیرد.

زردپوشان اصفهانی علیرغم اینکه با اسطوره خود محرم نویدکیا فصل جدید را شروع کرده و خیلی از کارشناسان توقع زیادی از این تیم در اولین فصل مربیگری کاپیتان سابق طلایی پوشان نداشتند، اما نتایج خوبی کسب کرده و حالا اگر این تیم را یکی از مدعیان قهرمانی بدانیم، تعجبی نخواهد داشت.

شاگردان نویدکیا پیش از آمدن او دچار بحران روحی شده بودند و توانایی کسب نتایج مطلوب را نداشتند اما با سکاندار شدن نویدکیا، این روزها بازیکنان از شرایط روحی مطلوبی برخوردار هستند و تمرینات آن‌ها با نشاط برگزار می‌شود. یکی از ویژگی های بارز محرم نویدکیا در زمان بازی، خونسردی مثال زدنی او بود و حالا پس از چند سال دوری از فوتبال، بار دیگر بازگشته و البته ویژگی اخلاقی سابق خود را حفظ و حتی تقویت کرده و آن را به کادر فنی تیمش هم انتقال داده است تا یکی از دلایل اصلی موفقیت سپاهان در این فصل همین موضوع باشد.

نویدکیا خیلی زود توانسته کشتی طوفان زده سپاهان را به ساحل آرامش برساند و مشکلات متعدد این تیم را رفع کند. یکی از مشکلات این تیم عدم توانایی به ثمررساندن گل بود که با تغییرات نویدکیا سپاهان توانسته در تمامی دیدارهای گذشته خود حداقل یک گل را به ثمر رسانده و برای حریفان دردسرساز شود.

اما در آن‌سوی میدان ماشین سازی تبریز در شرایط خوبی قرار ندارد و دیدار هفته گذشته خود را برابر نفت مسجد سلیمان با یک گل واگذار کرده است تا جایگاه آن‌ها در انتهای جدول تغییری نکند و تنها با 2 امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول قرار بگیرند.

این تیم تبریزی در این فصل با تغییرات پر تعداد پای به مسابقات گذاشت و وحید بیاتلو به‌عنوان سرمربی جوان این تیم انتخاب شد تا او بازیکنان مدنظرش را جذب کند ولی با این حال نتوانست در پنج دیدار ابتدایی این تیم نتایج خوبی کسب کند و تنها یک امتیاز را به دست آورد.

پس از شکست سنگینی که ماشین‌سازی مقابل آلومینیوم اراک متحمل شد موجب شد تا فشار هواداران بر این مربی افزایش پیدا کند و بیاتلو به دنبال نتایج ضعیف از سرمربیگری این تیم استعفا داد.

پس ازاستعفای او گزینه‌هایی مانند هومن افاضلی بر روی میز مدیران ماشین‌سازی قرار گرفت اما این تیم همانند همشهری خود تراکتور همچنان در بلاتکلیفی انتخاب سرمربی جدید خود است و فعلا محمد سعید اخباری را به عنوان سرمربی موقت تیم انتخاب کرده‌اند. اخباری نیز نتوانست تغییرات و شوکی را به تیم انتقال دهد و این تیم تبریزی با هدایت او نیز به 2 شکست یک تساوی دست پیدا کرد.

شاگردان نویدکیا شاید از لحاظ جایگاه جدولی کار دشواری را برابر حریف تبریزی خود نداشته باشند اما انگیزه‌های بازیکنان تیم حریف برابر سپاهان می‌تواند در این دیدار که از حساسیت بالایی برای آن‌ها و حتی حریفان برخوردارد است دردسر ساز شود.

 به هرحال باید دید تفکرات سرمربیان هر دو تیم فردا چگونه خواهد بود و چه تیمی با دست پر می‌تواند از زمین خارج شود.

نظر شما