مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان:

۱۷ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب به کاشان اضافه شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۶:۵۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۳۰۲۶
۱۷ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب به کاشان اضافه شد
رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: ۱۷ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب با ۳۰ میلیارد تومان هزینه به این منطقه افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمدرضا اسدی روز پنجشنبه به مناسبت سی‌امین سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در نشست با خبرنگاران افزود: با بهره‌برداری از این مخزن‌ها و ۱۲۰ هزار مترمکعب موجود، ذخیره مخزن‌های آب در منطقه کاشان به ۱۳۷ هزار مترمکعب افزایش یافت.

وی ادامه داد: این مخزن‌ها که کار ساخت آنها از یک و نیم سال پیش شروع شده شامل ۱۰ هزار مترمکعب مخزن‌ در کاشان، یک هزار مترمعکب شهر جوشقان،  پنج هزار مترمکعب در شهر آران و بیدگل و یک هزار مترمکعب در شهر قمصر است.

رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان درباره تامین آب اضطراری این منطقه اظهار داشت: از چند سال پیش حفر ۱۰ حلقه چاه آب با ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه در منطقه راوند حاشیه آزاد راه امیرکبیر پیش‌بینی شده بود که اکنون با صرف ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارهای تنش آبی و منابع داخلی این شرکت، هفت حلقه چاه با میزان آبدهی ۱۲۰ لیتر در ثانیه حفر شده است.

تلاش برای ارتقای کیفیت آب

اسدی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ارتقای کیفیت آب برای منطقه کاشان گفت: اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امید می‌رود مرحله نخست آن تابستان ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان اجرای طرح ارتقای کیفیت آب را جزو اولویت‌های این شرکت اعلام و اضافه کرد: به همین منظور نصب دستگاه‌های آب شیرین کن در مناطق شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، در مناطق شهری اوایل سال‌جاری دستگاه آب شیرین کن سفیدشهر با ظرفیت تصفیه روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و در ۲ هفته آینده نیز این دستگاه با ظرفیت تصفیه روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در شهر نوش‌آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسدی خاطر نشان کرد: اکنون در ۲ کاشان و آران و بیدگل با مجموع  ۱۲ شهر، دستگاه‌های آب شیرین کن در شهرهای نیاسر با ظرفیت یک میلیون لیتر در روز، ابوزیدآباد با ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ لیتر در روز سفید شهر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با تضمین دولتی نصب شده است.

کاهش آبرسانی با تانکر از ۱۸ به پنج روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان درباره آبرسانی به روستاهای منطقه گفت: تابستان گذشته در حالی پنج روستا در منطقه کاشان شامل علی‌آباد، محمدآباد، یزدل سن سن و آب شیرین با تانکر آبرسانی شد که پیش از تحویل آب و فاضلاب روستایی به شرکت آب و فاضلاب کاشان این رقم ۱۸ روستا بود.

اسدی افزود: اکنون ۵۵ روستا در کاشان و ۱۱ روستا در آران و بیدگل با  ۲۲ هزار انشعاب و جمعیتی افزون بر ۴۵ هزار نفر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان قرار دارند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های آبرسانی در روستاها نسبت به شهرها فرسوده‌تر و هدررفت آب آنها بیشتر است، ادامه داد: در یک سال گذشته با صرف ۶ میلیارد تومان ۱۸ کیلومتر از شبکه‌های آب فرسوده به خصوص در روستاهای ابوزیدآباد و بزرک اصلاح و بازسازی شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان اظهار داشت: امسال ۱۴ کیلومتر خط انتقال مجتمع آبرسانی قهرود با صرف ۲.۵ میلیارد تومان که نزدیک به ۱۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی آن افزوده شد، اصلاح شده است.

به گفته وی، برای تکمیل مجتمع آبرسانی اردهال نیز ۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شد و برای آبرسانی پایدار برخی روستاها از جمله مرق با اتصال خط انتقال آب نابر به شبکه آب شهری متصل شد.

اسدی تاکید کرد: با وجود تمامی محدودیت‌های موجود از جمله شیوع ویروس کرونا که ۲۰ درصد مصرف آب در شهرها را افزایش داد، شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان با ۱۲ شهر در تابستان امسال قطعی آب نداشتند.

وی در ادامه متوسط مصرف سرانه آب در منطقه کاشان را ۲۱۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و اظهار داشت: مصرف سرانه استاندارد ۱۵۰ لیتر است.

رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان متوسط مصرف سرانه خانگی در این منطقه را  ۱۵۹ لیتر بر ثانیه بیان کرد و گفت: مصرف سرانه استاندارد خانگی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ لیتر بر ثانیه است.

به گفته وی، اکنون ۹۹.۵ درصد از جمعیت شهری و نزدیک به ۹۸ درصد از جمعیت روستایی در کاشان و آران و بیدگل از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

 

نظر شما