در هجدهمین دوره ارزیابی ملی تعالی سازمانی مطرح شد؛

ارزیابی مثبت ارزیابان مستقل از عملکرد شهرداری اصفهان

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۹:۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۳۵۰۳
اختتامیه هجدهمین دوره ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی و سومین دوره حضور شهرداری اصفهان با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، جمعی از مدیران شهرداری و ارزیابان مستقل تعالی سازمانی که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، علیرضا صادقیان در این جلسه با بیان اینکه گزارش ارزیابان جایزه ملی تعالی سازمانی گزارشی بدون اغماض و حاوی ارزیابی مثبت ارزیابان مستقل از عملکرد شهرداری اصفهان و البته جدای از نکات مثبت آن، شامل ضعف هایی بود که لازم است در جهت بهبود فرآیند عملکرد این ضعف ها در شهرداری اصفهان اقدامات موثری انجام شود، اظهار کرد: شهر اصفهان و شهروندان اصفهانی به عنوان شهر و شهروندان متعالی نیازمند مدیریت شهری متعالی هستند و این فرآیند می تواند شهرداری را از درجا زدن و سرعت کم دور کرده و فاصله ما را با تعالی به مراتب نسبت به گذشته بهبود بخشد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشی که ارائه شد شهرداری اصفهان نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد، این نورافکنی که به بهانه ارزیابی به شهرداری اصفهان تابانده شده باعث می شود متوجه شویم مسیری که در حال پیمودن آن هستیم صحیح است یا خیر‌؛ 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، گزارش ارائه شده توسط ارزیابان تعالی سازمانی را گزارشی بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این موضوع نشان می دهد همکاران ما و خود سازمان در شهرداری نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته اند که این موضوع جای افتخار دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم این مسیر صحیحی که شروع آن از سه سال گذشته شکل گرفته شهرداری اصفهان را به جایی برساند که در برنامه اصفهان 1405 بتوانیم به عنوان یکی از شهرداری های متفاوت کشور و حتی منطقه حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.

*جسارت شهرداری اصفهان در ارزیابی تعالی سازمانی

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در حاشیه این اختتامیه اظهار کرد: از مزایای این ارزیابی، یکی ارزیابی شهرداری توسط ارزیابان برون سازمانی و به دور از مسائل سلیقه ای و حاشیه ای بود و دیگری ارزیابی به صورت گروهی بود که باعث می شود خطای ارزیابی تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

مرتضی نصوحی با بیان اینکه این ارزیابی بر اساس مدلی با نام مدل تعالی EFQM  انجام شده است،  تصریح کرد: این یک مدل هزار امتیازی است که 500 امتیاز آن به بخش توانمند سازها و 500 امتیاز به بخش نتایج بازمی گردد، بر همین اساس این مدل، کاملا نتیجه گرا است.

وی ادامه داد: قسمت توانمندسازها به مجموعه شهرداری، رویکردهای مختلف و نتایج مربوط می شود و بخش نتایج به ارزیابی کارکنان، ارباب رجوعان، شهروندان به صورت عام، جامعه یا شهر و نتایج کلیدی که شهرداری محقق می کند ارتباط پیدا می کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان سه سال است که در فرآیند ارزیابی ملی تعالی سازمانی شرکت می کند، تاکید کرد: شهرداری اصفهان در سال اول موفق به کسب تقدیر نامه سه ستاره، در سال دوم تقدیرنامه چهارستاره شد و امسال نیز در سطح تندیس شرکت کرده است. 

وی اضافه کرد: شهرداری های دیگر کشور در این ارزیابی شرکت نکرده اند و این جسارت شهرداری اصفهان را می رساند که خود را در محک ارزیابی برون سازمانی جایزه تعالی قرار داده است.

نصوحی با بیان اینکه نتایج این ارزیابی در اسفندماه مشخص می شود، تصریح کرد: فرایند به کمیته علمی دبیرخانه جایزه تعالی برده می شود و پس از بررسی های لازم امتیازات معدل گیری و نتایج مشخص می شود.

وی گفت: از هزار امتیاز مدل ها 250 امتیاز به نظرات ذینفعان و در نهایت مردم بازمی گردد که امتیاز قابل توجهی است. اگر این کار ادامه پیدا کند باعث می شود شهرداری اصفهان با فاصله بسیار زیادی نسبت به سایر شهرداری های کشور حرکت کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز