هوای اصفهان در وضعیت قرمز

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۰:۳۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۴۲۹۱
هوای اصفهان در وضعیت قرمز
شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۶۴ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز یکشنبه - چهاردهم دی ماه - با میانگین ۱۳۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلان‌شهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۶۴ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

هم اکنون شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۷۸، خیابان استانداری روی عدد ۱۶۳، خیابان فیض روی عدد ۱۶۹، خیابان فرشادی روی عدد ۱۴۱، خیابان پروین روی عدد ۱۹۱، بزرگراه خرازی و خیابان رهنان روی عدد ۱۴۹، خیابان رودکی روی عدد ۱۳۷، خیابان میرزا طاهر روی عدد ۱۵۲، کردآباد و خیابان دانشگاه بدون داده و خیابان کاوه روی عدد ۱۶۱ است.

همچنین کیفیت هوا در سجزی با میانگین ۱۰۲ و مبارکه با میانگین ۱۰۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در شاهین شهر با میانگین ۸۵ در وضعیت قابل قبول "سالم" است؛ وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما