شهردار اصفهان:

اقدامات مدیریت شهری برای نوسازی تاکسی‌ها و خودروهای خدمات شهری/ زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا تقویت می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۱:۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۴۳۵۰
اقدامات مدیریت شهری برای نوسازی تاکسی‌ها و خودروهای خدمات شهری/ زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا تقویت می‌شود
قرارداد بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهر امضا شده و این فرآیند در حال انجام است، دو رام قطار شهری شامل ۱۰ واگن به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان برای متروی اصفهان خریداری شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری وارد اصفهان می‌شود و برای تسهیل حمل و نقل مردم به ناوگان بزرگ مترو می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت الله نوروزی صبح امروز _یکشنبه چهاردهم دی‌ماه ۹۹_ با حضور در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح" اقدام شایسته‌ای است که هر روز نور امید را در دل مردم افزایش داده و هر هفته خدمات جدید و بزرگی را تقدیم آنها می‌کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرداری فراهم شده است، اظهار امیدواری کرد: با پایان یافتن بحران کرونا شاهد حضور مردم و مشارکت حداکثری اعضای شورای اسلامی شهر در مراسم افتتاحیه پروژه‌ها باشیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه‌ها در شهر تصریح کرد: با بررسی پروژه‌های افتتاح شده اخیر که با حضور ریاست جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، درمی‌یابیم که هر پروژه شهرداری اصفهان برابر با پروژه یک سال برخی دیگر از شهرها است؛ این اقدامات ارزنده حاصل همت والای مدیریت شهری و حمایت شورای اسلامی شهر است.

وی با بیان اینکه قرارداد بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهر امضا شده و این فرآیند در حال انجام است، تصریح کرد: دو رام قطار شهری شامل ۱۰ واگن به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان برای متروی اصفهان خریداری شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری وارد اصفهان می‌شود و برای تسهیل حمل و نقل مردم به ناوگان بزرگ مترو می‌پیوندد.

خرید ۵۰ خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک برای سازمان آتش نشانی

نوروزی خاطرنشان کرد: در سازمان آتش نشانی طی سه سال گذشته در حوزه نیروی انسانی و بهبود وضعیت حقوق و درآمد کارکنان همچنین فراهم ساختن زیر ساخت‌ها تحولات مهمی رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه تویوتا به قیمت دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، هشت دستگاه اسکانیا ۱۰ چرخ به قیمت ۸۰ میلیارد ریال (که قیمت امروز آن ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است) برای آتش نشانی اصفهان خریداری شده است، گفت: برای این سازمان همچنین تعداد ۲۰ دستگاه ایسوزو به قیمت ۵۰ میلیارد ریال خریداری شده که ارزش امروز آن برابر با ۳۰۰ میلیارد ریال است.

شهردار اصفهان ادامه داد: قرارداد ۴۳۰ میلیارد ریالی برای نصب تجهیزات اسکانیا و قرارداد ۱۳۰ میلیارد ریالی برای تامین تجهیزات ایسوزوهای خریداری شده که تا سه هفته آینده وارد شهر می‌شود امضا شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اتوبوس، خودرو سواری پژو و موتورسیکلت نیز به تجهیزات آتش نشانی اصفهان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۵۰ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک برای سازمان آتش نشانی خریداری شده است.

نوروزی با اشاره به خرید نردبان ۵۶ متری در دوره قبل برای آتش نشانی اصفهان، اظهار کرد: هزینه مبلغ نردبان خریداری شده در سال ۹۷ پرداخت شد که در حال حاضر ارزش ریالی این نردبان ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: به منظور مراقبت از جان آتش نشانان، تجهیزات انفرادی شامل دستکش، لباس مقاوم در برابر حریق، چکمه، هود و لباس‌های مقاوم در برابر حریق به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال خریداری شده که ارزش امروز آن ۷۰۰ میلیارد ریال است.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت سازمان عمران شهرداری، اظهار کرد: از سازمان عمران باید به‌عنوان سازمانی قدرتمند یاد کرد چرا که تحولات عمرانی شهر به دست آنها رقم می‌خورد و این اقدامات قابل تقدیر است.

وی افزود: سازمان عمران یکی از سازمان‌های پرچالش شهرداری بود که ۷۰۰ کارگر گرفتار بیکاری و مشکلات حقوق داشت، اما امروز نه تنها ۷۰۰ کارگر مهندس و کارشناس به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند بلکه فعالیت آنها باعث قراردادهای جدید و فعالیت‌های دو برابری در شهر شده و برای اشتغال‌زایی در سازمان به طور مستقیم و غیرمستقیم شرایط خوبی ایجاد شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: با هدف تقویت سازمان عمران، نوسازی تجهیزات و ماشین آلات آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد هفت دستگاه تراک میکسر ۱۰ چرخ همراه با دیگ هشت مترمکعبی ضد سایش به قیمت ۱۸۴ میلیارد ریال برای تکمیل ناوگان حمل بتن سازمان عمران خریداری شده است، تصریح کرد: چهار دستگاه از هفت دستگاه تراک میکسر ۱۰ چرخ تحویل شده و مابقی تا پایان بهمن ماه تحویل داده خواهد شد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه خدمات شهری سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال برای نوسازی ماشین آلات سازمان خدمات موتوری هزینه شده است، گفت: شهرداری سال گذشته برای نوسازی تجهیزات این سازمان با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریالی تعداد دو دستگاه بیل مکانیکی بکهو، ۱۰ شاسی هیوندا برای زباله‌کش و یک عدد شاسی برای حمل دکل جرثقیل خریداری کرد.

وی تاکید کرد: سازمان خدمات موتوری شهرداری به عنوان دستگاه توانمند، سازمان عمران را در اجرای پروژه‌های شهر به خوبی حمایت می‌کند.

تقویت زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا

نوروزی با بیان اینکه در حوزه تاکسیرانی بر اساس وعده داده شده به شهروندان تا پایان سال جاری یک هزار دستگاه تاکسی در شهر نوسازی می‌شود، اظهار کرد: امروز از ۳۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده رونمایی خواهد شد، البته تا پایان سال جاری ۷۰۰ دستگاه تاکسی دیگر نیز نوسازی می‌شود؛ این اقدامات در راستای قانون هوای پاک و کاهش معضل آلودگی هوا که این روزها گلوی شهر را می‌فشارد انجام شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نوسازی ماشین آلات و کاهش آلایندگی آنها، تاکید بر اجرای قانون هوای پاک است، ادامه داد: شهرداری با تمام توان برای تجهیز زیرساخت‌های شهری تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: شهرداری با هدف کاهش آلودگی هوا و حرکت به سمت مسیرهای درست تجربه شده دنیا، اجرای خط دو قطار شهری را با صرف میلیاردها تومان هزینه در زیر زمین انجام می‌دهد و راه‌اندازی تراموا را به عنوان یک موضوع مهم در بودجه مورد توجه قرار داده و با استفاده از نظرات کارشناسی این پروژه را با قدرت و قوت پیش می‌برد.

نوروزی با بیان اینکه آلودگی‌هایی که منشأ آنها در بیرون از شهرها است همچون آلایندگی‌های ناشی از ریزدانه‌ها و کوره‌های گچ باید جدی تلقی شود، گفت: نسبت به سهم مدیریت شهری اگر می‌خواهیم رسالت خود را درست عملیاتی کنیم باید به سمت تقویت زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با انجام این اقدامات، شهروندان از هوای پاک به عنوان لازمه حیات بشری استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز