سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی:

بحران‌های زیست محیطی در گاوخونی، آینده سکونت در استان اصفهان را به خطر انداخته است

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۸:۵۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۷۵۰۲
بحران‌های زیست محیطی در  گاوخونی، آینده سکونت در استان اصفهان را به خطر انداخته است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: صاحبان حقابه، سال هاست با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کنند و باوجود بیان شعارهای زیبایی چون مشارکت واقعی ‎‌در تصمیم گیری ها توسط دولتمردان، جایگاه شایسته و موثری در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها ندارند.

به گزارش خبرنگار برنا در اصفهان؛ مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌‌ای رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: کلانشهر اصفهان با جمعیت حدود ٣ میلیون نفر در سالهای اخیر با مشکلات و معضلات مختلفی در زمینه تامین آب آشامیدنی، تامین حقابه های کشاورزی و حقابه های زیست محیطی مواجه بوده و این امر موجب بروز مشکلات متعدد اقتصادی ومعیشتی، اجتماعی و امنیتی برای مردم اصفهان شده است.

وی ادامه داد: همانگونه که مستحضرید مطابق تابلو منابع و مصارف حوضه زاینده روده دولت در سالیان اخیر بسیار بیش از منابع موجود تعهداتی در تامین آب ایجاد نموده  و همواره نتوانسته تعهدات خود را ایفا نماید.

این نماینده مردم شهر اصفهان حقابه داران و مالکان آب در شرق اصفهان را با مشکلات زیادی روبرو دانست و تصریح کرد: این افراد سال هاست با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کنند و باوجود بیان شعارهای زیبایی چون مشارکت واقعی ‎‌در تصمیم گیری ها توسط دولتمردان، جایگاه شایسته و موثری در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها ندارند.

طغیانی از مشکلات تالاب گاوخونی که دچار بحران های شدید زیست محیطی است خبرداد و تشریح کرد: آسیب های جدی برای فلات مرکزی ایران، افت شدید تراز آب های زیرزمینی از بحران های زیست محیطی در گاوخونی است و اثرات جبران ناپذیر آن مانند پدیده فرو نشست در اصفهان، آینده سکونت در این  استان را با تهدید مواجه ساخته است.

وی اضافه کرد: تامین آب شرب کافی و با کیفیت شهرها و روستاها در سالهای اخیر با چالش مواجه بوده و هدر رفت آب در شبکه ها جدی است و سوالاتی را ایجاد کرده است که برنامه شخص شما به عنوان سکاندار وزارت نیرو برای احیای زاینده رود چیست و از طرفی برای به تعادل رساندن منابع و مصارف و پاسخ به تعهدات ایجاد شده جدید و حقابه ها و سهم آبه ها، برنامه کوتاه مدت، میان مدت و پایان مدت وزارت نیرو چیست؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز