رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

اصفهان همچنان روی ریل توسعه، پیشرفت و عمران حرکت میکند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۴۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۸۳۸۲
اصفهان همچنان روی ریل توسعه، پیشرفت و عمران حرکت میکند
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این افتخار را داریم که با تلاش شبانه‌روزی اعضای شورا و شهرداری اتفاقات خوبی که در شهر رخ داده و آنچه توسط شهرداران مناطق پانزدهگانه انجام می‌شود، اصفهان عزیز ما را همچنان روی ریل توسعه، پیشرفت و عمران قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افتتاح پروژه‌های مجموعه تخت فولاد در قالب "هر یکشنبه یک افتتاح"، اظهار کرد: مقام‌معظم رهبری در جریان سفر چند سال پیش خود به اصفهان، بر نقش تخت فولاد تاکید ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: در روزهای اخیر از این مجموعه به همراه اعضای شورای شهر بازدید کردیم و به چشم دیدیم که اتفاقات بزرگی در تخت فولاد درحال رخ دادن است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات عمرانی جاری در کلانشهر اصفهان، تصریح کرد: ابتدا این موفقیت‌ها را موهبتی از جانب خداوند می‌دانیم و عقیده داریم با توجه به حق و حقوق و شایستگی مردم اصفهان، این کارها اندک است اما آنچه رخ داده، حاصل همدلی و هم‌افزایی و وحدت مدیریت شهری و شورای شهر بوده است.

وی ادامه داد: هر فردی با هر گرایش سیاسی، در هر رده‌ای که حضور دارد وقتی خبر موفقیت‌های مدیریت شهری را می‌شنود، یقینا باید خوشحال بوده و با افتخار روی پنجه‌های پای خود بایستد که این اتفاقات در شهر رخ می‌دهد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر نیز از طریق مطبوعات، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و مصاحبه با اصحاب رسانه، جهت ایجاد امید در میان مردم گزارشی از اقدامات در شهر را ارائه دهند تا روز به روز شاهد افزایش امید و نشاط اجتماعی در اصفهان باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از وظایفی که همه ما به عهده داریم، پیگیری امور در سایه هم‌افزایی و توجه به مشکلات عدیده مردم است و هرکسی که هم و غم دستگیری از مردم را دارد باید از هر حاشیه‌ای به دور باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این افتخار را داریم که با تلاش شبانه‌روزی اعضای شورا و شهرداری اتفاقات خوبی که در شهر رخ داده و آنچه توسط شهرداران مناطق پانزدهگانه انجام می‌شود، اصفهان عزیز ما را همچنان روی ریل توسعه، پیشرفت و عمران قرار داده است.

وی افزود: در کنار توجه به پروژه‌های مختلف و متعددی که در شهر رخ می‌دهد، ضرورت تکریم مردم از طریق برخورد خوب و مناسب و شفاف‌سازی امور و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود نیز مورد تاکید است.

نصراصفهانی ادامه داد: آنچه توسط شورای اسلامی دنبال می‌شود چیزی جیز خیرخواهی برای مردم نیست و امیدوارم همه مسئولان چنین نگاهی داشته باشند.

دولت در توسعه قطار شهری به کلانشهرها کمک کند

وی با اشاره به اختصاص دو رام قطار شهری به اصفهان در روزهای اخیر، اظهار کرد: یک رام قطار که شامل پنج واگن می‌شود، به اصفهان رسیده و رام دوم نیز بارگیری و به زودی به اصفهان خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با ورود این دو رام قطار، ۱۰ واگن به ظرفیت قطار شهری اصفهان افزوده می‌شود که ارزشی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دارد و سبب افزایش مسافران مترو خواهد شد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به سهم شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در تمام شهرهای کشور به‌ویژه کلانشهرهایی که با پروژه قطار شهری درگیر هستند داشته باشند.

نصراصفهانی گفت: افزایش هزینه‌ها باعث شده استفاده صد در صدی از بودجه شهرداری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر نباشد بنابراین ناگزیر از استفاده منابع دولتی در این زمینه هستیم.

آمادگی شورا برای رایزنی با نمایندگان درخصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده

وی افزود: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به شورای نگهبان به دلیل آنکه با سیاست‌های کلی نظام ابلاغیه مقام معظم رهبری مغایرت داشته، برگشت داده شده و قرار است مجددا در مجلس بررسی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان اصفهان به تصویب این لایحه ورود جدی داشته باشند، گفت: شایسته است در سایه فرصت پیش آمده‌ای که در نتیجه انسجام شوراهای شهر کشور برای مخالفت با این لایحه پیش آمده، مجلس با دقت این لایحه را ارزیابی کرده و زمینه مدیریت غیرمتمرکز و افزایش اختیارات شوراها را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید با سرعت عمل، تصمیمات خود را مبتنی بر واقعیات اتخاذ کند، تاکید کرد: در این مسیر مشورت با شوراها و ارزیابی کارشناسی باید مدنظر باشد بدین سبب اعضای شورای شهر اصفهان آمادگی دیدار و گفت‌وگو با مجمع نمایندگان یا به‌صورت انفرادی با نمایندگان مجلس را دارند تا اطلاعات کافی برای تصویب این لایحه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

نقش اساتید و معلمان برجسته‌تر شده است

نصراصفهانی ادامه داد: جای خرسندی است که با همکاری مردم برای مقابله با شیوع کرونا و ادامه رعایت‌ها و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، استان اصفهان در وضعیت آبی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهروندان این فرصت را مغتنم شمرده و اجازه ندهند استان بار دیگر به شرایط گذشته سوق داده شود تا مجددا شاهد افزایش تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از همه کسانی که در این مسیر همراهی کردند همچون کادر درمان و نیروهای خدماتی نهایت تشکر را داریم و در کنار این افراد باید قدردان اساتید دانشگاه و معلمان مدارس نیز باشیم زیرا شیوع کرونا و آموزش مجازی نقش برجسته آن‌ها در نظام تعلیم و تربیت را بیشتر مشخص کرد و همگان دیدند که این افراد چه سختی‌هایی را متحمل می‌شوند.

نظر شما