انتقاد تند کارشناس ورزشی از عملکرد رحمان رضایی:

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان نیاز به روانشناس ورزشی دارد/ دادفر حیا کرد و احترام گذاشت

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۲۵۲
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان نیاز به روانشناس ورزشی دارد/ دادفر حیا کرد و احترام گذاشت
کارشناس ورزشی معتقد است عملکرد رحمان رضایی مناسب نبوده است و در مرحله اول شخص خود او نیاز به یک مشاور روانشناس دارد.

احسان ادیبی در گفتگو با خبرنگار برنا اصفهان در خصوص عملکرد تیم ذوب‌آهن اظهار کرد: ذوب آهن بازی خوب و با کیفیتی ارائه می‌دهد اما این تیم در حمله دیر به گل می‌رسد چون از مهاجمان خیلی خوب بهره‌ای نبردیم. خیلی خوب هم راحت گل دریافت می‌کند که  مشخص است خط دفاعی این تیم دچار مشکل است.

وی ادامه داد: مشکل خط دفاعی به دلیل اینکه بازیکنان قابلی نباشند نیست، بلکه با این بازیکنان تمرین مناسب نمی‌شود. رحمان رضایی به جای اینکه حواس خود را به موضوعات حاشیه‌ای مانند داوری، مدیرعامل، هیئت‌مدیره و ... پرت کند و هر روز به یکی از آن‌ها گیر بدهد، بهتر است استراتژی خود را در جهت بهبود وضعیت تیم تغییر دهد.

این کارشناس ورزشی با اشاره به بهانه گیری های رحمان رضایی عنوان کرد: این بهانه‌ها قدیمی شده است و امروز فوتبال حرفه‌ای است و به همان مقداری که یک تیم از داوری ضرر می بیند در روز دیگری از داوری سود می کند. خود من معتقد هستم که ذوب آهن یکی از تیم هایی است که از داوری بسیار ضربه خورده است اما اینکه بخواهیم مشکلات تیم را به داوری و مسائل دیگر ربط دهیم درست نیست.

وی تصریح کرد: بازیکن این تیم پنالتی صد در صد به حریف می دهد و بعد می‌گوید داوری خوب نبود که این به دلیل تفکرات سرمربی است که در تیم قالب کرده است. او باید بداند ممکن است همه تیمها از داوری ضرر ببینند و اگر var در فینال آسیا نبود امکان داشت پرسپولیس قهرمان شود.

ادیبی با انتقاد از عملکرد رضایی و صحبت‌های او گفت: رحمان رضایی چند سالی در ایران نبوده است و معتقد هستم فکر می کند ایران همچنان شرایط گذشته را دارد و او اکنون سرمربی تیم محله خود شده است. پس از عدم نتیجه‌گیری روز گذشته به مدیر رسانه‌ای تیم خود پرخاشگری می‌کند. دادفر( مدیررسانه تیم ذوب‌آهن) می‌تواند جواب او را بدهد اما او حیا کرد و حرمت رضایی و باشگاه بزرگ ذوب‌آهن را نگه داشت. او(رحمان رضایی) احتمالا به دلیل ثبت نام خود در کتاب گینس در  کنفرانس پس از بازی شرکت کرد وگرنه اگر به احترام اصحاب رسانه به کنفرانس آمده بود باید پاسخگوی آن‌ها می‌شد.

وی افزود: رضایی از دوماه زودتر به ذوب‌آهن آمده است و تمرینات خود را نسبت به بسیاری از تیم‌ها زودتر آغاز کرده است. هر بازیکنی که درخواست کرد از سوی باشگاه جذب شد اما بازیکنانی را نیز بنابر دلایلی خود رضایی جذب نکرد.

این کارشناس ورزشی ادامه داد: ذوب‌آهن امسال همانند تیم‌های بالای جدول هزینه کرد و  از لحاظ مالی بسیار خوب تیم بسته شد اما عملکرد کادرفنی خوب نبوده است. سرمربی تیم انرژی خود را به جای تخریب دیگران در جهت ارتقا دانش خود صرف کند و از دستیاران بهتری بهره ببرد. باشگاه هر دستیاری درخواست کرد در اختیار او گذاشت و بهانه‌ای نباید بیاورد.

ادیبی با اشاره به قدمت باشگاه ذوب‌آهن گفت:   ذوب‌آهن از لحاظ قدمت و امکانات یکی از بهترین باشگاه‌های ایران است و اینکه رضایی با تیم عملکرد مناسبی نداشته است باید عیب این موضوع را در خود پیدا کند. او در ادامه با باشگاه به بن بست می‌رسد اما اگر می‌خواهد در لیگ بازهم مربیگری کند، باید اشتباهات خود را رفع کند. برای من سوال است چرا پیشکسوتان اصفهانی در برابر بهانه‌های او صحبتی نمی‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: ذوب‌آهن در گل‌زنی دچار مشکل است و برعکس در دریافت گل تبهر خاصی دارد. اگر امسال شهاب گردان درون دروازه تیم نبود فاجعه‌های بدتری رقم می‌خورد. معتقد هستم گردان بهترین بازیکن لیگ است. رضایی به جای اینکه وقت و انرژی خود را صرف بهبود کیفیت تیم کند به فکر این است که بعد از بازی چه بهانه‌ای بیاورد و راه فراری برای خود بسازد. امیدوارم مسئولان ذوب‌آهن خیلی سریع به دنبال رفع این مشکل باشند. اگر مربیان اصفهانی سکان‌دار این تیم بودند در بدترین حالت تیم در جایگاه فعلی بود.

کارشناس ورزشی تصریح کرد: اگر کادرفنی اصفهانی در ذوب‌آهن قرار داشت چه بسا نتایج بهتری کسب می‌شد. ۹ هفته از لیگ گذشته است و این تیم تنها ۷ امتیاز کسب کرده است که نشان دهنده عملکرد بسیار ضعیف او در کنار ادعا بالا او است. امیدوارم روزی برسد که ما اصفهانی‌ها تیم‌های خود را به غریبه‌ها نسپاریم. رضایی هموطن ما است اما اگر در شمال بود آیا با او چنین رفتاری می‌شد. مهمان‌نوازی حدی دارد و او همه ما را زیر سوال برده است.

ادیبی در پایان گفت: رضایی شخصا آرامش را از تیم گرفت و بعد مدافع تیم در دقیقه ۹۵ پنالتی مضحکی را به تیم حریف تقدیم می‌کند.   بازیکن از لحاظ ذهنی آماده نبود و معتقد هستم در مرحله اول شخص خود رضایی نیاز به یک مشاور روانشناس دارد و بعد از آن تیم او باید روانشناسی شوند. رضایی بازیکن بزرگی بوده است و شخصا بازی او را بسیار دوست داشتم اما دلیلی نمی‌شود در مربیگری نیز چنین عملکردی داشته باشد. برای من رفتار او جای تعجب داشت. فکر می‌کردم او همانند دوران بازیکنی حرفه‌ای باشد اما بسیار مبتدی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز