تحریم‌های ظالمانه (۳)؛

بی‌نیازی کشور از واردات پودر‌های قالب ریخته‌گری به همت متخصصان فولاد مبارکه اصفهان

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۵:۴۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۵۷۳۳
بی‌نیازی کشور از واردات پودر‌های قالب ریخته‌گری به همت متخصصان فولاد مبارکه اصفهان
پودر قالب ریخته‌گری با همکاری دانشمندان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان بومی سازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رضا یزدخواستی معاون خرید شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار برنا، گفت: پودرهای قالب ریخته‌گری، پیش از این، از خارج کشور وارد می‌شد، اما با همکاری کارشناسان فنی و بازرگانی فولاد مبارکه و تلاش دو شرکت ایرانی، فناوری تولید و تجهیز این پودر‌ها پس از سه سال به ثمر نشست و کشور از واردات این پودر‌ها بی نیاز شد.

وی  با اشاره به اهمیت کیفیت پودر قالب در فرایند ریخته‌گری افزود: به دلیل فناوری پیچیده تولید این نوع پودر، نیاز فولاد از طریق شرکت‌های اروپایی تامین می‌شد که با بومی سازی این مواد با قطع وابستگی از خروج مبالغ زیادی ارز جلوگیری شد.

همچنین مدیر شرکت تولید کننده پودر‌های قالب ریخته گری اظهار کرد: این شرکت با هدف بومی‌سازی انواع پودر‌های قالب ریخته‌گری در سال ۱۳۹۶ تحت لیسانس ایتالیا تأسیس شد و با آماده سازی و نصب تجهیزات، اولین محموله پودر قالب را در زمستان سال گذشته به صورت آزمایشی تولید کرد.

محمد قنادیان با اشاره به تولید انبوه این محصول افزود: اولین محصولات برای تولید گرید‌های مختلف فولادی با کربن‌های متفاوت و فولاد گازترش و همچنین برای استفاده در دیگر کارخانه‌های بزرگ فولادسازی در ایران از قبیل فولاد هرمزگان، مجتمع فولاد سبا و فولاد آلیاژی یزد تولید شد.

وی گفت: پودر قالب ریخته‌گری تولیدشده در این کارخانه با انواع پودر‌های وارداتی قابل ‌رقابت و پاسخگوی تولید شمش در مقاطع مختلف است.

قنادیان افزود: ظرفیت تولید در این کارخانه جوابگوی نیاز تمامی کارخانه‌های فولاد کشور است و در چشم‌انداز آن تخصیص بخشی از تولیدات به بازار‌های صادراتی نیز در نظر گرفته شده است.

نظر شما