عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران:

حمایت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش بنیان، باید الگو شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۹:۴۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۲۶۰۲۹
حمایت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش بنیان، باید الگو شود
عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: شرکت فولاد مبارکه با ریسک پذیری از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی حمایت کرده است و این مسئله باید الگو شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رضا شهرستانی  با اشاره به تولید موفقیت آمیز تختال با ضخامت 300 میلیمتر در فولاد مبارکه اظهار داشت: اخیراً این شرکت توانست با ماشین ریخته گری شماره 2 به تولید تختال با ضخامت 250 میلیمتر دست یابد.

تولید 400 هزار تن محصول فولادی ضخیم 

وی افزود:  افزایش کمی تولید تختال های با ضخامت بالا، موفقیتی در راستای افزایش حجم تولید و ارتقاء کیفیت تختال های تولید شده است و از طریق کنسرسیوم وزارت نفت، شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین بالغ بر 400هزار تن محصول فولادی را تولید می کنند.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به اینکه اسلب با ضخامت 300 میلیمتر در فولاد مبارکه تولید و در فولاد اکسین نورد می شود، گفت: در این شرایط تحریمی تولید محصولات فولادی ضخیم با استانداردهای سخت گیرانه شرکت ملی نفت ایران، مایه مباهات و افتخار است.

وی اضافه کرد: متاسفانه صنایع فولادی علاوه بر فشارهای خارجی از تصمیم گیری هایی نظیر قیمت گذاری دستوری هم متاثر است و در این شرایط فشارهای داخلی و خارجی، فولاد مبارکه به رکوردزنی ادامه می دهد. 

عبور از مرز تولید 6 میلیون تن 

شهرستانی با بیان اینکه در سال «جهش تولید»شرکت فولاد مبارکه به 6 میلیون و 314هزار تن محصولات تولیدی رسید، گفت: فولاد مبارکه با تکیه بر بومی سازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان توانسته است تا با تقویت بنیه اقتصادی کشور به وابستگی پایان دهد.

وی افزود: رکوردزنی در تولید توسط بزرگترین واحد صنعتی کشور از لحاظ کمی و کیفی و با تکیه بر دانش بومی و تخصص جوانان علاوه بر بهره وری، توسعه پایدار را منجر می شود.

حمایت فولاد مبارکه از بومی سازی

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران با تاکید بر اینکه یکی از رازهای موفقیت حمایت دولت و صنایع مادر از شرکت های دانش بنیان درراستای بومی سازی محصولات است، تصریح کرد: البته این موضوع مانند شمشیر دو لبه است چراکه با ریسک همراه است و اگر جواب ندهد مسئولیت به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت مجموعه فولاد مبارکه ثابت کرده است که با ریسک پذیری حامی دانش بومی بوده است و در این زمینه می تواند الگوی بقیه شرکتها و صنایع شود.

 

همچنین مدیر یک شرکت دانش بنیان در اصفهان گفت: فولاد مبارکه در سالهای اخیر با حمایت حداکثری از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی و ساخت تجهیزات و مواد اولیه در کشور اقدام کرده است.

رسول میدان جو  با اشاره به حمایت شرکت فولاد مبارکه از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی محصولات تولیدی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان همواره با هدف رفع نیازهای فناورانه صنعت فولاد کشور کوشیده اند.

وی افزود: این شرکت ها با توجه به ساختار، چارت سازمانی و تشکیلاتی انعطاف پذیرند و در راستای رفع مسائل صنعت فولاد و بومی سازی تجهیزات وارداتی اقدام می کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی تحقیقاتی رافع اصفهان با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در سالهای اخیر با حمایت حداکثری از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی و ساخت تجهیزات و مواد اولیه در کشور اقدام کرده است، گفت: پروژه های متعدد فناورانه با همکاری واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه به ثمر رسیده است که می توان به اجرای پروژه کاهش الودگی صوتی در نورد دو قفسه ای شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد.

پروژه کاهش آلودگی صوتی در نورد دو قفسه ای 

وی افزود: در پروژه کاهش آلودگی صوتی در نورد دو قفسه ای شرکت فولاد مبارکه سعی شده تا با توجه به مطالعات انجام شده و تهیه نقشه صوتی کارگاه مولدهای تراز بالای صدای کارگاه شناسایی و جهت کنترل تراز بالای صدای کارگاه خدمات مربوطه انجام گیرد که شامل حذف مولدهای صدا در کارگاه و تعویض نازلهای جاروب امولشن با سیستم ایر نایف شد.

وی به دیگر پروژه فناوری توسط این شرکت دانش بنیان با فولاد مبارکه پرداخت و گفت: طراحی و اجرای پروژه اصلاح مبدلهای حرارتی در تانک امولشن کارگاه نورد دو قفسه ای مجتمع فولاد مبارکه و افزایش دمای تانک امولشن وراندمان تولید در کارگاه انجام گرفت.

پوشش نانو بر روی تختال در نورد گرم

میدان جو ارایه و اجرای طرح تحقیقاتی استفاده از پوشش نانو بر روی تختال درنورد گرم و کاهش 70 درصدی تشکیل بوسته در نورد گرم فولاد مبارکه را از دیگر دستاوردهای همکاری دو شرکت اعلام کرد و افزود: فعالیت و تولید ورق کورتس مورد استفاده درلاینرهای نورد دوقفسه ای درحال تکمیل است که این پروسه با تولیدانبوه می تواند به ساخت خطوط تولید و رآکتورها و خط تولید مواد شیمیایی منجر شود.


 

نظر شما