اصفهان برای سومین روز متوالی در وضعیت قرمز آلودگی هوا

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۰:۳۶:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۶۷۲۳
اصفهان برای سومین روز متوالی در وضعیت قرمز آلودگی هوا
شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۶۴ وضعیت " قرمز" ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز -سه‌شنبه ۷ بهمن_ با میانگین ۱۶۴ در وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم مردم ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز همچنان با شاخص ۱۶۴ وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۱۶۸، خیابان‌های کاوه و استانداری با شاخص ۱۶۹، رودکی با شاخص ۱۸۰، خیابان پروین با شاخص ۱۶۰، میدان فیض با شاخص ۱۶۵، خیابان رهنان با شاخص ۱۵۱ و خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۶۱ در وضعیت (قرمز) و ناسالم برای عموم گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در ایستگاه بزرگراه خرازی با شاخص ۱۴۳، خیابان فرشادی با شاخص ۱۴۶ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۳۵ (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

امروز کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله مبارکه با میانگین ۷۳ در وضعیت سالم و در شاهین شهر و سجزی به ترتیب با میانگین ۱۲۲ و ۱۱۵ ناسالم برای گروه‌های حساس است؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما
پرونده ویژه