سرپرست تیم فوتسال بازارهای روز کوثر:

سازمان لیگ نباید به هر قیمت ممکن بازی های برگزار کند

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۱:۵۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۶۸۱۴
سازمان لیگ نباید به هر قیمت ممکن بازی های برگزار کند
روز گذشته در نخستین بازی دور برگشت مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور، دیداری حاشیه‌ساز بین دو تیم بازارهای روز کوثر و راگای شهر ری که میزبان بود با نتیجه 5 بر 3 به سود این تیم به پایان رسید؛ اما این پایان سرآغاز حواشی بسیار بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، تیم بازارهای روز کوثر تا دقایق پایانی با نتیجه پایاپای 3 بر 3 در مقابل راگا در جدال بود اما این بازی پرفشار و پر تنش را با دریافت دو گل پی‌درپی واگذار کرد. سرپرست تیم فوتسال بازارهای روز کوثر ضمن اینکه قصد ورود و دخالت در امور فنی بازی را نداشته و فقط نسبت به آنچه در حیطه مسئولیت و وظایف خودش قرار دارد، اظهار کرد: سازمان لیگ مواردی را تعیین کرده است که بر اساس آن مسابقات در شرایط ویژه کرونایی برگزار شود اما از ابتدای این مسابقات و در دور رفت بازی‌های در بیشتر بازی‌ها این موارد رعایت نشد.

محمدرضا نیکویی افزود: در بازی روز گذشته بین تیم کوثر و راگا این مشکلات به منتهای ممکن رسید و باید به مسئولان سازمان لیگ این انتقاد را داشت که اگر قرار است مسابقات با رعایت پروتکل‌های تعیین‌شده برگزار شود چرا ضمانت اجرایی ندارد؟ کما اینکه دلیلی وجود ندارد که در چنین شرایطی لیگ به هر قیمتی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: درحالی‌که مقرر شده است که در شرایط کرونایی میزبان بازی مسائل بهداشتی مانند گرفتن تب بازیکنان پیش از ورود به سالن و مواردی نظیر این را تأمین کرده و همچنین حضور حداکثر 5 نفر به جز تیم در نیمکت هر تیم و همچنین تعداد اندکی از مسئولان تیم میزبان در بخش وی آی پی را رعایت کند، در این دوره از مسابقات رعایت کامل موارد یاد شده را در هیچ‌کدام از بازی‌هایی که میزبان بودیم مشاهده نکردیم.

نیکویی ادامه داد: در بازی مقابل راگا نه تنها مسائل بهداشتی رعایت نشد بلکه بیش از 50 نفر غیر از افراد مجاز با عناوین مختلف از جمله رسانه و غیره در سال حضور داشتند که در روند بازی بویژه عملکرد داوری تأثیر بسیار آزاردهنده و آسیب‌زایی داشتند.

وی بیان داشت: در این دیدار با نخستین سوت‌های داور که به ضرر تیم راگا بود بازیکنان و افراد مذکور به شدت واکنش نشان داده و حتی فحاشی کردند که باعث می‌شد به دلیل این اعتراضات بابت هر سوتی که داور می‌زد بازی متوقف شود. در ادامه داور برای کنترل بازی کارت‌هایی نیز به بازیکنان تیم ما بدهد که حقمان نبود و همچنین در داوری و قضاوت این بازی دچار تزلزل شود.

سرپرست تیم فوتسال بازارهای روز کوثر همچنین بیان داشت: این در حالی است که چند نفر از تیم مقابل اخراج شدند اما زین را ترک نکرده و با همین شیوه اعتراضات بازی را به توقف و حاشیه کشاندند.

وی با بیان اینکه بازیکن تیم راگا دو بار در حضور ناظر بازی و به‌صورت علنی به نیمکت تیم ما فحاشی کرد گفت: در یکی از صحنه‌ها که داور تصمیم داشت کارت قرمز بدهد محمد کشاورز، سرمربی بازیکن تیم راگا دخالت کرده و این کارت قرمز به کارت زرد تبدیل شد. درحالی‌که باید اشاره داشته باشم آقای کشاورز در اصفهان و تیم گیتی پسند بود که به بالندگی و شهرت رسید و از ایشان انتظار می‌رفت رفتاری غیر از این و در چهارچوب اخلاق را مشاهده کنیم. اگرچه او از اسطوره‌های فوتسال کشور است اما با رفتار و عملکردی که روز گذشته داشت بازی را برد اما اخلاق را باخت.

نیکویی تصریح کرد: باید اشاره داشته باشم که این وارد را در توجیه اینکه تیم ما بازی را واگذار کرد عنوان نمی‌کنم و همان‌طور که اشاره داشتم قصد ورود به مسائل فنی را ندارم اما حواشی ایجاد شده توسط میزبان سرنوشت این بازی را تحت تأثیر قرار داده و به سود تیم راگا پیش برد.

وی تأکید کرد: ضمن پذیرش این مطلب که در شرایط غیرکرونایی مسابقات فوتسال با حضور تماشاگران پرتعداد و متعصب برگزار شده و تیمی که مهمان بازی است مجبور به تحمل فشار روانی زیادی می‌شود باید اشاره داشته باشم نخست اینکه در صورت برگزاری مسابقات در شرایط عادی قطعا ما نیز در بازی‌های خارج از خانه هوادارانی را به همراه خود می‌بریم تا بخشی از این فشار روانی کاسته شود و نکته دوم و مهمتر اینکه چه در شرایط ویژه و کرونایی و چه در شرایط عادی مسئله حائز اهمیت این است که بازی باید از لحاظ اجرای قوانین و مقررات در چهارچوب تعیین‌شده و برابر برگزار شود؛ اما این نکته را در بازی‌های دور رفت مسابقات شاهد نبودیم و در بازی روز گذشته این موارد رعایت به‌طورکلی رعایت نشد.

نیکویی که تحصیل‌کرده مقطع دکترای حقوق است، با بیان اینکه تیم بازارهای روز کوثر در اصفهان به طور کامل نسبت به رعایت برنامه تعیین اقدام داشته و در بازی‌های خارج از خانه نیز تابع ناظر فدراسیون بوده است گفت: در این دیدار ناظر فدراسیون شاهد تمام مسائل مطرح شده بود ضمن اینکه خود او نیز از فحاشی افراد مربوط به تیم مقابل در امان نبود، بنابراین قطعا گزارش از مشاهدات خود به فدراسیون ارائه خواهد داد و امیدواریم در این گزارش جانب انصاف رعایت شود.

وی افزود: از آنجایی که متأسفانه این دیدار فیلم‌برداری نشد برای اثبات ادعای خود نخست به گزارش ناظر استناد کرده و در مبحث کیفری نیز برای ادله و طرح دعوی این امکان وجود دارد که با حداقل دو شاهد در دادگاه حضور داشته باشیم و این تصمیم در هیئت‌مدیره باشگاه بررسی خواهد شد.

نیکویی در پایان بار دیگر به عدم رعایت شرایط تعیین انتقاد کرد و گفت: مجموع موارد یاد شده در این دیدار شرایط زجرآوری را برای تیم ما بوجود آورد و از سازمان لیگ تقاضا داریم اگر نمی‌تواند آنچه تعیین و مقرر کرده را مدیریت کند، لیگ را به هر قیمت ممکن برگزار نکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز