معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و آزاده برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۱:۵۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۶۸۲۱
کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و آزاده برگزار می‌شود
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: یکی از اهداف برگزاری این کنگره برقراری ارتباط با نسل جوان است تا آنان بداند چه زنان و مردانی فداکاری کردند که امروز کشوری امن و پیشرفتی داشته باشیم و در برابر جنگ اقتصادی و تحریم مقاومت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیش از ظهر سه شنبه در سفر یکروزه به اصفهان و در نشست با فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان که در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد با بیان اینکه هشت هزار شهید زن در هشت سال دفاع مقدس تقدیم شده است، اظهار داشت: زنان همواره پا به پای مردان در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند و از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند.

وی همچنین به وجود هفت هزار زن شهید جانباز در کشور اشاره کرد و گفت: شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به برگزاری کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و آزاده اضافه کرد: برای برگزاری این کنگره نشست‌های استانی و در نهایت کنگره سراسری و ملی برنامه ریزی شده است که این جلسات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی هدف اصلی برگزاری کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز کشور را معرفی زنان شهید و جانباز هر استان به جامعه اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره برقراری ارتباط با نسل جوان است تا آنان بداند چه زنان و مردانی فداکاری کردند که امروز کشوری امن و پیشرفتی داشته باشیم و در برابر جنگ اقتصادی و تحریم مقاومت کنیم.

ابتکار با بیان اینکه از تمام افرادی که برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و بهبود شرایط عمومی و زیست مردم شریف استان تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم، اضافه کرد: یکی از رویکرد‌های مهم و ارزشمند ما به لحاظ معنویت، مسئولیت و جایگاه که مورد توجه امام (ره) و مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده تجلیل از خانواده معظم شهداست که این مهم یک وظیفه و یادآوری به خودمان است، زیرا مسئولیت ما برگرفته از خون شهدا بوده و نباید فراموش کنیم جمهوری اسلامی از چه خاستگاهی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه استمرار تفکر ایثار و شهادت در کشور امری ضروری است، تصریح کرد: خانواده معظم شهدا همواره برای ما منشأ امید، استقامت و صبر بودند و مادران و همسران شهدا برای همه جامعه الهام بخش، الگو و نمونه‌ای از خانواده‌های صبور و مقاوم هستند.

نظر شما
پرونده ویژه