مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

ثبت چهار روز هوای پاک در دی ماه/ ۴۲ روز گذشته در اصفهان بارشی نداشته‌ایم

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۲:۳۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱۰
دی ماه امسال تنها چهار روز هوای سالم را داشتیم و همچنان این روند را داریم و این در حالی است که ذخیره آبی نیز اجازه بازگشایی رودخانه برای بهبود شرایط جوی را نیز نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، منصور شیشه فروش پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه دی ماه امسال تنها چهار روز هوای سالم را داشتیم، اظهار داشت: همچنان این روند را داریم و این در حالی است که ذخیره آبی نیز اجازه بازگشایی رودخانه برای بهبود شرایط جوی را نیز نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۴ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود وجود دارد، ادامه داد: این در حالی است که بارندگی در استان از اول مهر ماه ۷۴ میلیمتر بوده که در بلند مدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در کوهرنگ بارندگی ۴۳۶ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت که ۵۵۵ میلیمتر بوده کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه همچنان ۷۵ درصد از مساحت استان در معرض خشکسالی قرار دارد، اضافه کرد: ۱۶۹ روستا در استان اصفهان در حال حاضر آبرسانی سیار انجام می‌شود و از سوی دیگر تنها چهار درصد از تالاب گاوخونی نم و رطوبت دارد که این امر نیز بسیار خطرناک است.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید همانطور که عزم ملی را برای احیای دریاچه ارومیه به کار گفت برای زاینده رود نیز چنین رفتاری داشته باشد، ادامه داد: باید توجه داشت که خشکی زاینده رود فرونشست در اصفهان را تشدید و محیط زیست باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال مالچ پاشی در دستور کار منابع طبیعی است، افزود: این امر در ۳۰ هکتار از اراضی استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ هکتار نهالکاری در استان اصفهان داشته‌ایم، اضافه کرد: ۴۵ میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۲ روز است بارندگی در استان اصفهان اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در این شهر تا پایان بهمن ماه نیز بارشی نداشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز