نشست کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت و تندرستی و تفریح سالم

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۲:۳۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۸۰۱۳
نشست کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت و تندرستی و تفریح سالم
نشست کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت و تندرستی و تفریح سالم با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ نشست کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت و تندرستی و تفریح سالم با حضور سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و معاونین وی، وحید رجبی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و دیگر اعضای این کارگروه به میزبانی سرای ورزشکاران برگزار شد.

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه کمیته شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه، نایب رئیسی استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان می‌باشد، این کمیته کارگروه‌های تخصصی 9 گانه ای را دارا می باشد که یکی از کارگروه‌های آن به نام کمیته اوقات فراغت است.

وی ادامه داد: با توجه اوقات فراغت جوانان ها، نسل هایی که قرار است مسیر و اهداف انقلاب به ثمر بنشانند و در طول این مسیر باید هدایتگری، روشنگری و تدوینگری انجام دهند تا بتوانند اهداف، سیاست ها و برنامه‌هایی که مدنظر نظام است انشالله اجرایی و عملیاتی کنند.

سید محمد طباطبایی با اشاره به بحث اصلی غنی‌سازی اوقات فراغت گفت: زمانیکه در مورد غنی‌سازی اوقات فراغت صحبت می‌کنیم همه نگاه ها به تفریح، سرگرمی، بازی، شور و نشاط معطوف می شود، ولی در اصل یکی از مباحثی که اهمیت موضوع را مشخص می کند، شورای فرهنگ عمومی است که زیر مجموعه آن کمیته ای تعریف شده به نام کمیته اوقات فراغت، بنابراین اوقات فراغت ارتباط مستقیمی با فرهنگ در سطح جامعه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه تاکید کرد: هرچقدر برای جوان در حوزه فرهنگی کار شود بطور حتم آن اندوخته و برنامه های فرهنگی که قرار است در سطح جامعه محقق شود به نتایج بهتری خواهد رسید.

وی به نقش کمیته غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: در راستای کمیته غنی سازی اوقات فراغت یکسری اولویت ها، راهبرد کلان و مولفه ها داریم و شرح وظایف دستگاه ها، نهادها و ارگان هایی که قرار است در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به عنوان مسئول این کارگروه هم افزایی و همرایی داشته باشند مشخص گردیده است.

سید محمد طباطبایی ادامه داد: دستگاه های مختلفی در راستای غنی سازی اوقات فراغت با اداره کل ورزش و جوانان همکاری دارند که می توان به شهرداری ها، اداره کل آموزش و پرورش، صدا و سیمای مرکز استان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل اطلاعات، اداره بهزیستی، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فنی و حرفه ای، نیروی مقاومت بسیج، بسیج ورزشکاران و رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان، اداره کل میراث فرهنگی و برخی از سازمان های مردم نهاد اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به اهداف کمیته غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: کمیته غنی سازی اوقات فراغت دو هدف را دنبال می کند که در وهله نخست ترغیب اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان به منظور حفظ، افزایش توانمندی و تندرستی اجتماعی است و دومین هدف نهادینه کردن اخلاق و منش پهلوانی در جامعه و نهادینه سازی آداب و سبک زندگی اجتماعی می باشد.

وی در پایان افزود: در زمان ویروس کرونا ورزش تعطیل نبود و اداره کل ورزش و جوانان با برنامه ریزی مطلوب رسالت خودش را در راستای اوقات فراغت جامعه انجام داد تا از کم تحرکی جلوگیری شود. ما یک تابستانی را پیش روی داریم و با توجه به عدم حضور دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها، دستگاه های مختلف با اداره کل ورزش و جوانان همگام باشند تا بتوانیم از معزل فقر حرکتی جلوگیری نمائیم.

حسین زیبایی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز گفت: موضوع غنی سازی اوقات فراغت، تربیت و تندرستی و تفریح سالم یکی از موضوعات مهم است که در سطح کشور نیز برنامه های مدونی در این راستا تدوین شده است و شرح وظایف دستگاه های مختلف پیرامون این موضوع مشخص می باشد و هر دستگاه باید سهم خود را در این حوزه ایفا کند.

وی ادامه داد: در موضوع غنی سازی اوقات فراغت یک بخشی از آن جوانان است اما بخش مهمتر بحث خانواده است که باید ظرفیتی را ایجاد کنیم که خانواده ها بتوانند زمان هایی که فارغ از ساعات کاری و فعالیت های اجتماعی دارند، می توانند از این زمان به نحو مطلوب و در یک شرایط خیلی خوب سپری کنند.

حسین زیبایی: فضای مجزی بیشترین زمان اوقات فراغت افراد جامعه را به خودش اختصاص داده است که هم می تواند فرصت باشد و هم می تواند تهدید، اکنون تهدیدش به ویژه برای قشر نوجوان و جوان بیشتر از فرصت می باشد باید بستری را برای غنی سازی اوقات فراغت این قشر فراهم کنیم تا دچار فقر حرکتی نشوند.

نرگس قدوسی معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست گفت: بر حسب وظیفه با توجه به دستور مدیرکل ورزش و جوانان در حوزه ورزش هم راستا و همسو با حوزه جوانان اقدااتی در زمینه اوقات فراغت صورت گرفته، به دلیل اینکه رسالت این اداره پرورش روحیه شادی و نشاطدر همه زمینه ها در بین اقشار جامعه است.

وی ادامه داد: ما در دو بخش قهرمانی و همگانی فعالیت داریم، در بحث قهرمانی به دنبال استعدادیابی، استعدادپروری هستیم وکسب سکو در مسابقات ملی و بین المللی، در بخش همگانی باید از برنامه های اوقات فراغت بهره ببریم و در خدمت آحاد جامعه در زمینه برنامه های ورزشی باشیم.

در پایان نرگس قدوسی در غالب پاورپونت به ارائه عملکرد در حوزه اوقات فراغت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز