تداوم آلودگی هوا در اصفهان

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۱۱:۳۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۸۳۳۰
تداوم آلودگی هوا در اصفهان
شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۵۵ وضعیت"قرمز" ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد، ضمن اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه کردآباد بنفش و در ۸ ایستگاه پایش قرمز است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز جمعه - ۱۰ بهمن ماه- با میانگین ۱۵۳ در وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

کیفیت هوای این کلان‌شهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۵۵ همچنان وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۱۷۳، خیابان استانداری با شاخص ۱۶۵، خیابان پروین با شاخص ۱۷۶، میدان انقلاب با شاخص ۱۶۷، رودکی با شاخص ۱۵۲، میدان فیض با شاخص ۱۶۶، خیابان کاوه با شاخص ۱۶۸ و خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۷۰ در وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان و در کردآباد با شاخص ۲۵۱ " بنفش" بسیار ناسالم گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در ایستگاه بزرگراه خرازی با شاخص ۱۱۹، خیابان فرشادی با شاخص ۱۲۸ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۲۶ (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه خیابان رهنان با شاخص ۷۹ "زرد" قابل قبول است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از اواسط امروز با نفوذ و فعالیت یک سامانه ناپایدار بارشی در غرب و جنوب استان و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بسیاری از مناطق به ویژه نواحی مرکزی و صنعتی، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان به تدریج تا روز شنبه بهبود می‌یابد.

امروز کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله مبارکه با میانگین ۱۰۱ و سجزی با میانگین ۱۱۵ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس و در شاهین‌شهر با میانگین ۸۲ قابل قبول است؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز