معاون استاندار اصفهان:

موانع و بروکراسی های موجود بر سر راه کارآفرینان یک شبه از بین نمی رود

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۵:۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۰۹۸۱
موانع و بروکراسی های موجود بر سر راه کارآفرینان یک شبه از بین نمی رود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: بروکراسی چیزی نیست که یک شبه به وجود آمده باشد تا یک دفعه تمام شود، بروکراسی از قبل از انقلاب بوده و اصلاح آن زمانبر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسن قاضی عسگر، صبح امروز به همراه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان در حاشیه بازدید از موسسه آموزشی فن پردازان و هلدینگ پارس به نقش استارتاپ ها و کارآفرینان در اشتغالزایی تاکید کرد.

در ابتدای این بازدید، مدیر عامل هلدینگ پارس، گزارشی از فعالیت های در حال انجام  این مجموعه ارائه داد و از راه اندازی اپلیکیشن خدماتی  tin.ir   که در زمینه های مختلف فروش، در تمامی زمینه ها فعالیت می کند خبر داد.

در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استان اصفهان همچنین از سلنا پارس که خدمتی نوین در صنعت چاپ. گردشگری و توریسم به شمار می رود نیز بازدید کرد و ضمن تاکید بر نقش  فعالیت های استارت آپی و کارآفرینی در ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: با تکمیل دولت الکترونیک می توانیم بسیاری از بروکراسی ها و موانع پیش پای کارآفرینان را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه می تواند به کسب و کارها قوت بخشد تصریح کرد: شناسایی شرکت‌های توانمند و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه از مهمترین تصمیماتی است که برای اشتغالزایی استان در نظر گرفته ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی و تسهیل امور، در راه افزایش اشتغال گام برداریم.

وی با اشاره به جایگاه مهم بازاریابی و فروش فناوری‌های تولید شده در اصفهان، تاکید کرد: با تحقق این بازاریابی است که می‌توان در داخل یا خارج کشور فروش فناوری را دنبال کرد.

قاضی عسگر در ادامه با اشاره به بروکراسی های موجود بر سر راه کارآفرینان نیز گفت: بروکراسی چیزی نیست که یک شبه به وجود آمده باشد تا یک دفعه تمام شود، بروکراسی از قبل از انقلاب بوده و اصلاح آن زمانبر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: کلیدی ترین کاری که می توان در زمینه کاهش بروکراسی ها انجام داد این است که کار را باید به دست بخش خصوصی سپرد به این خاطر که کارآفرینی، توسعه بخش خصوصی و شناسایی و هدایت نیروهای توانمند به مجموعه های کارآفرین مؤثرترین راه های ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی است .

وی با اشاره به اینکه حذف سودجویی واسطه ها و حمایت از پروژه های استارتاپی و بخش خصوصی باعث اشتغالزایی می شود گفت: اصفهان رتبه اول را در دادن مجوزات در کشور داراست و مدیون فرایند اصلاح شده هستیم.

قاضی عسگر ادامه داد: ما نیازمند مشاوران امینی داریم که در زمره فعالان اقتصادی هستند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اظهار تاسف از اینکه نظام دولتی فربه است و باید در زمینه کاهش نیروها گام برداریم بیان داشت: مشکل اساسی این است که نیروهای کیفی که از سیستم دولتی می روند توان جایگزین کردن آنها را نداریم و بنابراین باید آموزش های ضمن خدمت در نظام دولتی ایجاد شود.

وی گفت: بسیاری از نیروهای دولتی تجربه های پنهانی دارند اما متاسفانه اسیر سیستم شده اند و قدرت نوآوری و اصلاح سیستم را ندارند و بنابراین باید به تدریج شناسایی و اصلاح شوند.

قاضی عسگر بهترین راه برون رفت از موانع ایجاد اشتغال و کاهش بروکراسی ها را حمایت از کارآفرینان و باز کردن راه انتقاد در دستگاه های دولتی دانست .

وی ضمن استقبال از پروژه های نوآورانه هلدینگ پارس پندار نهاد گفت : شما تکمیل کننده مجموعه کارآفرینی در استان هستید و امیدواریم بتوانیم با همکاری با مجموعه های خصوصی بسیاری از پروژه هایی که سالیان سال است بر زمین مانده را تکمیل کنیم.

قاضی عسگر ادامه داد: سالیان سال است کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را راه اندازی کرده ایم که 20 درصد از کارآفرینان آشنا به این کارگروه هستند و 80 درصد تولید کنندگان نیز از این موضوع راضی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: هم اکنون آموزش های مهارتی در اصفهان 40 درصد است که این میزان در کشور به 30 درصد می رسد و ما امیدواریم این موضوع را به 50 درصد در استان برسانیم .

وی به مدیرعامل هلدینگ پارس پیشنهاد داد که به واسطه فعالیت در زمینه آموزش های مجازی و مهارتی به هنرستان ها نیز ورود کنید .

در ادامه این دیدار مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

نظر شما