سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

۱۳۰۰ دوز واکسن روسی کرونا به اصفهان اختصاص یافت/ واکسینه شدن کادر درمان داوطلبانه است

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۱:۴۵:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۵۶۰۸
از حدود بیش از ۲۰ هزار دوز واکسن روسی که به کشور وارد شد، در مرحله اول حدود ۱۳۰۰ دوز به اصفهان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آرش نجیمی در اظهار کرد: از حدود بیش از ۲۰ هزار دوز واکسن روسی که به کشور وارد شد، در مرحله اول حدود ۱۳۰۰ دوز به اصفهان اختصاص یافت.

وی افزود: در این مرحله مقرر شد در بیمارستان‌های مختلف و با اولویت تیم آی سی یو بیمارستان‌هایی که پذیرش بیمار کرونایی دارند واکسیناسیون انجام شود و به مرور با توزیع بیشتر دیگر اعضای کادر درمان، سالمندان پرخطر، جانبازان، معلولان و ساکنان مراکز نگهداری این واکسن را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: دستورالعمل این واکسن تزریق دو دوز با فاصله مناسب است تا به ایمن‌سازی حداکثری منجر شود.

نجیمی با اشاره به اینکه تزریق واکسن برای کادر درمان به صورت داوطلبانه است، اظهار کرد: فرآیند تزریق واکسن قطعاً زمانبر است اما با تزریق آن هم حساسیت و نگرانی نسبت به ابتلا همچنان وجود دارد و لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ایمن‌سازی کامل یا رسیدن به تزریق ۷۰ درصدی جمعیت کشوری ادامه یابد و مردم همچنان فاصله اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند چرا که هنوز با ایمن سازی کامل جامعه، فاصله بسیاری داریم.

وی در خصوص وضعیت ابتلا به کرونا در استان گفت: شهر اصفهان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در هفته‌های قبل کمتر از ۴۰۰ مورد بود به بیش از ۴۳۰ مورد رسیده است و متأسفانه روزانه ۷۰ تا ۸۰ بیمار جدید بستری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در هفته قبل با خیز ملایم و افزایشی آمار بیماری کرونا در استان اصفهان روبرو شدیم و حتی ممکن است در رنگ بندی جدیدی که اعلام می‌شود شاهد تغییر وضعیت برخی شهرستان‌ها به سمت وضعیت سخت‌تر باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز