رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

حرمت اصفهان حفظ شود / برای ذوب آهن تدبیر شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۰:۳۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۶۹۴۲
حرمت اصفهان حفظ شود / برای ذوب آهن تدبیر شود
رئیس شورای اسلامی شهر گفت: امیدواریم طرح انتقال آب از خلیج فارس به عنوان یکی از طرح های بدون معارض سریعتر به سرانجام برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و نهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان،  با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع) و تسلیت شهادت امام هادی(ع)، اظهار کرد: دیروز مصادف بود با روز اول ماه رجب که این ماه را صمیمانه تبریک عرض می کنم و باید برای ماه شعبان ماه نبی مکرم اسلام و پس از آن آمادگی برای ماه رمضان ماه خداوند خود را آماده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: دهه مبارک فجر را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه برنامه‌های بسیار خوبی برگزار شد و با محدودیت‌ها به بهترین نحو ممکن گرامی داشته شد و خوشبختانه با استقبال مردم عزیز هم مواجه شد.

نصر اصفهانی اضافه کرد: شب 22 بهمن آسمان اصفهان در همه مناطق شهری نورافشانی شد و بحث تزئینات و آذین بندی شهر نیز به خوبی دنبال شد و دو برنامه در روز 22 بهمن یکی در میدان امام(ره) و گلستان شهدا توسط شهرداری‌های مناطق سه و شش برگزار شد به همین جهت از معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی، سازمان زیباسازی، خدمات شهری و اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر و سازمان های وابسته به شهرداری از همه و همه تقدیر و تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: یکی از پیامدها و دستاوردهای ایام الله دهه فجر و 22 بهمن قطعا بایستی همدلی، هم افزایی و همراهی و همزبانی باشد که این مهم می‌تواند برای دیگر اموری که مربوط به انقلاب و دیگر مناسبت ها است به عنوان الگو مطرح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: من لازم می دانم در این جلسه گله مندی خود را نسبت به معدود موتور سواران که در روز 22 بهمن بر خلاف سخن رهبری که بر ضرورت حفظ حرمت و کرامت مسئولین بارها سخن گفتند عده‌ای ریاست محترم جمهور مستقر را مورد جسارت قرار دادند اعلام کنم و از ریاست جمهوری عذرخواهی می کنم و امیدوارم کسانی که شان و جایگاه و متانت و ادب مردم را مخدوش کردند پاسخگوی رفتار خود باشند.

نصر اصفهانی اضافه کرد: امیدوارم با برنامه ریزی بهتر در آینده چنین رفتارهایی که موجب آبروریزی شهر اصفهان وشهروندان اصفهان است را شاهد نباشیم و همیشه حرمت اصفهان را در برنامه های مختلف حفظ شود.

وی گفت: از ستاد امر به معروف و نهی از منکر می خواهیم در خصوص این منکر اقدامات لازم را انجام دهند و از مسئولان عزیز که این موضوع را پیگیری کردند تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: متاسفانه با توجه به کاهش نزولات آسمانی با وضعیت نگران کننده ای در خصوص کمبود ذخیره پشت سد مواجه هستیم. صرفه جویی موضوعی است که باید در زمان خشکسالی و ترسالی جدی گرفته شود، مسئولان شفاف و روشن با مردم صحبت کنند و مشکلات را بگویند تا بتوانیم از مشارکت مردم بهره ببریم و در آینده مشکلات متعدد گریبان ما را نگیرد ما باید به دور از تعارفات معمول و مرسوم مردم را به صرفه جویی دعوت کنیم.

نصر اصفهانی افزود: شهرداری اصفهان به عنوان عمده مصرف کننده انرژی برنامه های مطلوب خود را در خصوص صرفه‌جویی استمرار ببخشد و با نهایت صرفه جویی شرایط بهتری را برای مدیریت شهری رقم بزند هرچند که شهرداری اصفهان بارها از مراجع مختلف تشویق شده است.

وی گفت: یکی از اتفاقاتی که روز 22 بهمن، ریاست جمهور شفاف اعلام کردند انتقال آب از خلیج فارس به شهرهای مختلف از جمله اصفهان بود و پیش بینی می شود تا پایان این ماه کلنگ زنی این پروژه به زمین زده خواهد شد، امیدواریم این طرح به عنوان یکی از طرح های بدون معارض سریعتر به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا امروز بررسی بودجه شهرداری مرکزی، سازمان‌ها و مناطق اصفهان در کمیسیون های تخصصی شورا به سرانجام رسید و از فردا بررسی بودجه وارد جلسات تلفیق می شود و این جلسات صبح و بعدازظهر به مدت 8 روز از ساعت 6:30 دقیقه صبح تا 6 بعدازظهر ادامه خواهد داشت، امیدواریم با اهتمام برادران  و خواهران عضو شورا بتوانیم 10 اسفند در جلسه علنی بودجه 1400 اصفهان را ارائه و تصویب کنیم.

نصر اصفهانی اضافه کرد: در بررسی های انجام شده عمده درآمدهایی که شهرداری پیش بینی کرده است، عوارض مالیات بر ارزش افزووده 1122 میلیارد تومان، فروش اموال غیر منقول شهرداری 900 میلیارد تومان، اوراق مشارکت 780  تومان، سرمایه حاصل از سرمایه گذاری 590 میلایرد تومان، بهای خدمات 150 میلیارد تومان، سازمان ها و شرکت های وابسته 1228 میلیارد تومان که جمع این موارد 7727 هست، که با بقیه درآمدهای کوچکتر به 8650 میلیارد تومان خواهد می‌رسد.

وی تاکید کرد: بررسی درآمدها نشان می‌دهد که بسیاری از درآمدهایی که از اداره شهر تامین می شود منابعی غیر از مردم دارد و فقط 30 درصد مربوط به تراکم و پروانه ساختمانی خواهد بود که این یک گام مهم در مدیریت شهری اصفهان بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: صدرنشینی تیم سپاهان را تبریک عرض می کنم و امیدواریم این صدرنشینی استمرار پیدا کند، از باشگاه ذوب آهن نیز می خواهیم تا دیر نشده برای این باشگاه تدبیری بیاندیشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز