در راستای افزایش رضایت‌مندی تأمین‌کنندگان صورت گرفت؛

هوشمند سازی فرایند اخذ تأیید صلاحیت تأمین‌کنندگان شرکت فولاد مبارکه

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۳:۴۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۷۱۴۰
هوشمند سازی فرایند اخذ تأیید صلاحیت تأمین‌کنندگان شرکت فولاد مبارکه
با همت و تلاش مدیریت و کارکنان واحد برنامه‌ریزی خرید شرکت فولاد مبارکه، فرایند اخذ تأیید صلاحیت تأمین‌کنندگان در سامانۀ ارتباط با تأمین‌کنندگان (SRM) هوشمندسازی شد و به 15 دقیقه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رئیس برنامه‌ریزی خرید شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر تأمین‌کنندگان شرکت فولاد مبارکه، مبنی بر صدور گواهی صلاحیت همکاری جهت ارائه به شرکت‌ها و ارگان‌های سطح کشور و با عنایت به زمان‌بر بودن انجام دستی این فرایند، واحد برنامه‌ریزی خرید با هدف تسریع و چابک‌سازی صدور گواهی صلاحیت همکاری تأمین‌کنندگان، برای هوشمندسازی فرایند مذکور در سامانۀ مدیریت ارتباط با تأمین‌کنندگان اقدام کرد.

علی یارعراقی با بیان اینکه این پروژه با همکاری واحد سیستم‌های یکپارچه و کارشناسان شرکت ایریسا به بهره‌برداری رسید، گفت: زمان کنترل و آماده‌سازی و تحویل گواهی تأیید صلاحیت همکاری که پیش از این از یک تا چند هفته به طول می‌انجامید، با تقلیل به 15 دقیقه، موجبات رضایت شرکت‌های تأمین‌کنندۀ شرکت فولاد مبارکه را فراهم ساخت.

وی در ادامه با بیان اینکه این پروژه در زمان کوتاهی انجام و نتایج بسیار خوبی از آن حاصل شد، گفت: روال گذشته به این شکل بود که شرکت متقاضی به‌صورت مکتوب درخواست خود را مطرح می‌ساخت. در ادامه، مدیر برنامه‌ریزی خرید درخواست را بررسی می‌کرد و پس از آن کارشناسان برنامه‌ریزی خرید، پس از بررسی سوابق، معیارها و منطقی که در گردش کار تعریف شده بود و استعلام مجدد از بهره‌بردار، متقاضی و یا واحد خرید، اقدام به صدور گواهینامۀ صلاحیت می‌کردند که توسط مدیر برنامه‌ریزی خرید امضا و تحویل تأمین‌کننده می‌شد.

عراقی خاطرنشان کرد: در فرایند الکترونیکی صدور گواهی صلاحیت همکاری، تأمین‌کننده درخواست صدور گواهی را در سامانۀ ارتباط با تأمین‌کنندگان (SRM) ثبت می‌کند. سپس سیستم به‌صورت هوشمند پارامترهای صدور گواهی را کنترل و پس از احراز شرایط صدور گواهی مذکور، فایل رنگی گواهی به همراه امضای الکترونیکی جهت چاپ در اختیار تأمین‌کننده قرار می‌گیرد.

امکان آگاهی از نتایج تأیید صلاحیت تأمین‌کنندگان برای سایر شرکت‌ها

رئیس برنامه‌ریزی خرید شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: از مزایای این گواهینامه الکترونیکی، بارکدی است که توسط سیستم چاپ می‌گردد و در پورتال شرکت فولاد مبارکه ذخیره می‌شود. به این ترتیب راستی‌آزمایی آن برای سایر شرکت‌ها نیز امکان‌پذیر است. در واقع شرکت‌ها می‌توانند در صورت نیاز، به سایت فولاد مبارکه مراجعه و صحت گواهی‌نامه را مشاهده کنند.

وی گفت: از دیگر قابلیت‌های این هوشمندسازی این است که تاریخ انقضای یک‌ساله برای آن در نظر گرفته شده تا بتوان عملکرد تأمین‌کننده را هر سال بررسی کرد. درصورتی‌که این تاریخ به پایان برسد، تأمین‌کننده به‌راحتی و در هر زمانی که نیاز باشد می‌تواند ظرف چند دقیقه گواهی‌نامه را تمدید کند.

عراقی در پایان به برنامه‌های بهبود این واحد تا پایان سال اشاره کرد و گفت: قابلیت مشاهدۀ کارنامۀ تأمین‌کننده و تأیید حسن انجام کار و میزان رضایت از نوع کار با فولاد مبارکه به‌صورت الکترونیکی ازجمله برنامه‌های آتی این واحد است که تا پایان سال اجرا خواهد شد.

نظر شما