هوای اصفهان نارنجی است

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۸:۴۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۸۰۳۴
هوای اصفهان نارنجی است
شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۰۹ وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز _سه‌شنبه ۲۸ بهمن_ با میانگین ۱۰۸ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۰۹ همچنان وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم خیابان استانداری با شاخص ۱۰۱، خیابان پروین با شاخص ۱۰۲، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۱۳، رودکی با شاخص ۱۰۳، میدان انقلاب با شاخص ۱۴۴، میدان فیض با شاخص ۱۴۳، خیابان کاوه با شاخص ۱۳۳ و خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۰۶ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود.

همچنین شاخص‌های کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش خیابان فرشادی با شاخص ۷۶، خیابان رهنان با شاخص ۶۱ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۷۳ وضعیت (زرد) سالم و در میدان احمدآباد و کردآباد به ترتیب با شاخص ۱۵۴ و ۱۷۳ وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.

امروز کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان از جمله شاهین‌شهر با میانگین ۶۶ در وضعیت سالم و در سجزی امروز با میانگین ۱۳۳ (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، مبارکه، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما