پانزدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۵۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۹۰۲۱
پانزدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی برگزار می‌شود
اول اسفند سال جاری پانزدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، احسان طاهری رئیس ستاد برگزاری پانزدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، اظهار کرد: سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی از سال ۷۶ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 14 دوره کنگره برگزار نموده است و در اول اسفند سال جاری پانزدهمین کنگره این سازمان برگزار خواهد شد. در حال حاضر این کنگره‌ها به صورت سالانه برگزار می‌گردد. در کنگره گذشته با تغییر دبیرکل سازمان و تقدیر از زحمات آقای مقدری، این مسئولیت بر عهده آقای امیر طاهری گذاشته شد که در آخرین دوره، قائم مقام دبیرکل سازمان بودند.

وی افزود: به علت شیوع ویروس کرونا و پاندمی حاکم بر جهان، برای اجتماعات مختلف در سطح دنیا محدودیت هایی به وجود آمده که احزاب هم از این قاعده مستثنا نیستند. در این مدت برای احزاب بزرگ اروپا و امریکا هم محدودیت‌ها مشکل ساز شده که در بزرگترین نمونه آن شاهد تغییر در شکل کمپین‌های انتخاباتی احزاب بزرگ آمریکا بودیم.

رئیس ستاد برگزاری پانزدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی ادامه داد: سازمان هم متناسب با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و وزارت کشور موظف است کنگره را به صورت مجازی برگزار کند و با توجه به نشانه های موج چهارم شیوع بیماری، برخی اقدامات پیشگیرانه توسط سازمان در نظر گرفته شد، تا در حد امکان از جا به جایی و تجمع افراد جلوگیری شود و افراد به صورت مجازی در این مراسم مهم سالانه حزبی حاضر شوند.

طاهری اظهار کرد: در این کنگره، ضمن معرفی برنامه‌های ویژه‌ای که در این مدت به منظور ارتباط بهتر اعضا و تقویت فعالیت های تشکیلاتی شکل گرفته، با تحلیل شرایط فعلی و پیش روی کشور و بررسی سناریوهای محتمل در عرصه سیاسی، در خصوص سیاست های کلی حزب در انتخابات‌های ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که در خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد تصمیم گیری می‌شود. 

وی گفت: همچنین در این کنگره گام هایی در خصوص تهیه و تدوین سند برنامه‌های حزبی سازمان برداشته خواهد شد تا در انتخابات پیش رو، بیش از تاکید بر چهره‌ها و بیان مطالبات کلی و مشکلات جامعه، بتوان راه جدیدی در مسیر سیاست ورزی ایرانیان گشود و برنامه های مدون را جایگزین شعارهای کلی و بدون پشتوانه کرد، در بخش پایانی، بیانیه کنگره که به جمع بندی تصمیمات و اعلام نظرات سازمان در خصوص شرایط روز جامعه می‌پردازد به تصویب خواهد رسید.

رئیس ستاد برگزاری پانزدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت: سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی پس از بررسی وضعیت جامعه، مطالعه روند زندگی اقشار مختلف و آسیب شناسی مشکلات و نیازهای کشور و در راستای عمل به دعوت سید محمد خاتمی در ماه‌های گذشته مبنی بر اهتمام به مفهوم عدالت فراتر از شعار و شعارزدگی، بر اساس پیشنهاد دفتر سیاسی و مصوبه شورای مرکزی، رویکرد خود را بر تقویت عدالت اجتماعی، اقتصادی و رفع تبعیض در کنار آزادی‌های مصرح در قانون اساسی و تقویت دموکراسی و حقوق بشر از طریق انجام اصلاحات گام به گام و برنامه محور نهاده است و شعار توسعه، عقلانیت و معنویت در پرتو عدالت و آزادی را برای این دوره از کنگره انتخاب نمود.

طاهری اضافه کرد: این کنگره در دو روز برگزار خواهد شد، در روز اول پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه، محمدرضا جلایی‌پور و بهراد بهشتی به گفتگویی پیرامون نسبت عدالت خواهی و اصلاح طلبی خواهند پرداخت و در روز دوم هم برنامه‌ها‌ی اصلی کنگره با سخنرانی برخی چهره‌های سیاسی کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: عرصه فضای سیاسی کشور، عرصه پویا همراه با تغییرات مداوم است و در این مسیر نه می‌توان آسوده نشست و نه می‌توان بدون توجه به تغییرات گام برداشت. همین امر باعث شده تا تغییراتی نیز در ساختار نهادهای تصمیم گیری و هماهنگی جبهه اصلاح طلبان ایجاد شود که امیدواریم در آینده نتایج بهتری از این تغییرات را شاهد باشیم. اما ضمن لزوم بهبود ساختارهای شکلی باید در بهبود محتوایی و روش های ارتباط گیری با گروه‌ها و بازیگران عرصه‌های مختلف نیز اقداماتی صورت گیرد و راه‌‌کارهای تازه‌ای را برای پیشبرد اهداف جریان، متناسب با وضعیت فعلی جامعه ترسیم کرد.

رئیس ستاد برگزاری پانزدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا در کوتاه و میان مدت در فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و منطقه شاهد رویدادهای متعددی خواهیم بود. ما در شرایط ویژه‌ای هستیم که ویروس کرونا، مشکلات زیست محیطی و مسایل اجتماعی در جامعه، وضعیت را پیچیده تر از قبل نموده است. در جامعه ایران بیش از هر چیز نیازمند التیام شکاف‌های موجود، اصلاح ساختارهای مدیریتی و شفافیت روندها هستیم و امید است با همراهی حاکمیت و مردم بتوانیم از شرایط سخت فعلی عبور کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز