رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان:

رانندگان حمل و نقل عمومی جز اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۲:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۰۸۴۱
رانندگان حمل و نقل عمومی جز اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رانندگان اتوبوس و تاکسی هر روز در فضایی بسته و گاهاً بدون تهویه مناسب به تعداد زیادی از مردم خدمت رسانی می کنند و جهت امرار معاش روزانه خود مجبور به ادامه فعالیت در این شرایط سخت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، امیر احمد زندآور صبح امروز (یکشنبه 3 اسفند ماه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: 10 رجب مصادف با سالروز ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جواد (ع) است، به راستی که در این روز زمین و آسمان مهربان تر از همیشه به روی بندگان و مخلوقات سینه می گشایند و روز برآورده شدن حاجات و قبول دعاها از سوی حق تعالی می باشد؛ امام جواد الائمه (ع) فرزند مطهر و گرامی امام رضا (ع) در بخشندگی خورشیدی بی همتا می باشد.

وی افزود: ایشان میفرمایند مؤمن به سه ویژگی نیاز دارد؛ توفیق از جانب خدا، واعظی از درون و پذیرش نصحیت از ناصحین. میلاد سجاده نشین عالم معرفت و توحید و آیینه پرشکوه جمال و جلال خداوندی بر عاشقان ولایت و رهپویان خط امامت خجسته باد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، ادامه داد: مهندسان تداعی کنندگان ابتکار، نوآوری، خلاقیت و زمینه‌ ساز رشد و محرک موتور پیشرفت کشور هستند و به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از توانمندی های خود در عرصه های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری رسانند. روز مهندس، فرصت مغتنمی است تا از خدمات و دستاوردهای این افراد، به ویژه در ایجاد رفاه و پیشرفت های صنایع و آبادانی کشور، تقدیر و تجلیل نماییم. اینجانب پنجم اسفند ماه، روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس را به جامعه بزرگ مهندسین  کشور تبریک عرض می نمایم.

زندآور تصریح کرد: اولویت‌های تزریق واکسن در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده است، تقریبا اکثر کشورها اولویت‌های مشترکی برای تزریق واکسن دارند. به طور کلی، افراد در معرض آسیب شامل؛ کادر بهداشت و درمان که در آی سی یو کار می‌کنند، سالمندانی که بالای ۷۵ سال هستند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند جزو اولویت‌ها قرار دارند.

وی گفت: اگر برای سالمند بودن مبنا را بالای ۶۰ سال بگذاریم، حدود هشت میلیون نفر بالای ۶۰ سال و حدود یک میلیون نفر کادر بهداشت و درمان داریم. برخی افراد نیز شغل پر خطر دارند مانند کسانی که در باغ رضوان کار می‌کنند و با اجساد سر و کار دارند و غسل می‌دهند، این افراد هم جزو اولویت‌های تزریق واکسن قرار دارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیماران سرطانی و جانبازان نیز جزو اولویت‌ها هستند، جمع این افراد ممکن است به ۱۰ میلیون نفر برسد، در کنار این اولویت ها افرادی هستند که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته اند اما به واسطه شرایط کاری می توان آنها را نیز جزو مشاغل پر خطر در مواجهه با ویروس کرونا قلمداد نمود.

وی افزود: یکی از این گروه های شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری می باشند، رانندگان اتوبوس و تاکسی هر روز در فضایی بسته و گاهاً بدون تهویه مناسب به تعداد زیادی از مردم خدمت رسانی می کنند و جهت امرار معاش روزانه خود مجبور به ادامه فعالیت در این شرایط سخت هستند. پیشنهاد اینجانب به ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که این افراد نیز به عنوان افراد شاغل در شرایط خطرناک، جزو اولویت های تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.

زندآور تصریح کرد: نکته ای دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد کاهش بیش از 70 درصدی درآمد رانندگان تاکسی درون شهری به دلیل شیوع ویروس کرونا می باشد، متاسفانه این موضوع در کنار افزایش چند برابری هزینه های زندگی و تعمیرات خودرو باعث شده که بسیاری از این شهروندان حتی برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود با مشکلات جدی مواجه گردند. از همکاران گرامی خود در شورای اسلامی شهر اصفهان و همچنین مدیریت شهری اصفهان تقاضامندم تا در جهت حمایت از این رانندگان زحمتکش،  بسته حمایتی ویژه ای به عنوان سبد حمایتی کالا به این قشر از جامعه اختصاص پیدا کند.

نظر شما