شهردار اصفهان در نشست خبری پایان سال:

کاهش ۱۷۰ میلیارد تومانی هزینه‌های شهری/ دوست دارم در آینده با پروژه‌هایی که پیوست فرهنگی اجتماعی دارد از من یاد شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۸:۵۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۵۶۰۰
کاهش ۱۷۰ میلیارد تومانی هزینه‌های شهری/ دوست دارم در آینده با پروژه‌هایی که پیوست فرهنگی اجتماعی دارد از من یاد شود
شهردار اصفهان گفت: شهر گران اداره شدن با گرانی در شهر فرق دارد و شهرداری مسئول برخی از گرانی‌ها نیست. هدف برنامه ۱۴۰۵ افزایش بهره‌وری هاست. در سال ۹۷ از طریق کاهش هزینه‌های اجرایی ۱۷۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشته باشیم. 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت الله نوروزی صبح امروز در نشست خبری پایان سال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۲ افتتاحیه ۷۲ پروژه و ۷۲ خدمت در این سالها تقدیم مردم اصفهان شده است که هفتاد و دومین پروژه آغاز حفاری خط دو مترو،  پل خیابان‌های آسمان و تابان و پل آفتاب است. وقتی از انقلاب عمرانی صحبت می‌کنیم یعنی خط دو مترو ظرف چهارسال ساخته شود‌. ۵۶۰ میلیون یورو با دولت مذاکره و توافقات اولیه انجام شد و اگر تحریم ها نبود یک حرکت چریکی در زیر زمین رخ میداد.

وی ادامه داد: انقلاب عمرانی تنها به فکر تکمیل نیم رخ شهری نبوده  بلکه ۱۸ بوستان؛ ۲۰ خیابان و دو سینما و خط یک مترو را تحویل مردم داده است. ۱۶ هزار مسافر از اسفند ۹۸ به ۲۰ هزار رسید. ۱۱۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از سال ۹۰ تا سال ۹۶ سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ طرح اجرا شده است، گفت: تا بهمن سال ۹۹ حدود ۴۰۱ طرح تصویب و به اجرا رسیده است. همچین دو ابر پروژه با هدف کاهش آلودگی، ترافیک، تسهیل آمد و شد و عدالت فضایی افتتاح شد.

در تعیین بودجه نگاه ویژه به گردشگری داشتیم

نوروزی ادامه داد: گردشگری یکی از محورهای اصلی اصفهان بوده است و برای تبیین بودجه نگاه ویژه‌ای به گردشگری داریم و اتصال چهارباغ به میدان نقش جهان یکی از کارهایی است که برای توسعه گردشگری انجام خواهیم داد.همهتلاش ما این است که حضور بخش خصوصی پررنگ تر شود.

وی افزود: توافق نهایی برای فروش هتل در جهان‌نما انجام شده و بهره‌برداری از آن باعث رونق این ساختمان می‌شود.

وی با اشاره به عملیاتی کردن تراموا در اصفهان، گفت: برخی از اقدامات از جمله تراموا در پروژه جامع حمل و نقل شهری بررسی شد و با سرمایه گذاری که انجام دادیم قرارگاه خاتم در این پروژه مشارکت خواهد کرد. سه مسیر برای تراموا بررسی شده بود اما اقدامی صورت نگرفت و فاز اول از درواز تهران به درواز شیراز انجام خواهد شد و کاری است که نیاز به مطالعه دارد و برای اجرایی شده مراحلی باید انجام بشود که این روند در حال انجام است.

کاهش ۱۷۰ میلیارد تومانی هزینه‌های شهری

وی با بیان اینکه تلاش شهرداری بر این است که اصفهان گران مدیریت نشود، تصریح کرد: شهر گران اداره شدن با گرانی در شهر فرق دارد و شهرداری مسئول برخی از گرانی‌ها نیست. هدف برنامه ۱۴۰۵ افزایش بهره‌وری هاست. در سال ۹۷ از طریق کاهش هزینه‌های اجرایی ۱۷۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشته باشیم. 

شهردار اصفهان اظهار کرد: ۲۹ درصد بودجه شهر در سال آینده جاری است و مابقی هم در بخش عمرانی و خدماتی هزینه می‌شود بدین سبب در تدوین بودجه به دنبال کم‌کردن بار سنگین آن بر دوش مردم بوده‌ایم.

شهردار اصفهان افزود: زمانی بودجه و بدهی با هم همخوانی داشت اما اکنون این گونه نیست و ما اگر بدهی های بانکی داشتیم مشکلی در شهرداری وجود نداشت. اوراق مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومان بود اما با جلساتی که داشتیم ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت مترو اصفهان امضا شد. میتوان گفت نصف هزینه مترو را دولت قبول کرده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با اخذ این اوراق، یعنی ۳۵۰ میلیارد تومان توانسته‌ایم از منابع ملی استفاده کنیم؛ پارسال ۷۴۰ میلیارد تومان اوراق کسب شد؛ مزیت دریافت اوراق این است که به بانک بدهکار می‌شویم و می‌توانیم برای پرداخت بدهی‌ها، آن را با بانک‌ها تهاتر کنیم.

نوروزی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره در شرایطی که هیچ جشنواره‌ای برگزار نمیشد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و کار قشنگی که در این زمینه رخ داد پیشنهاد خرید تبلت برای کودکان کم بضاعت بود. لایحه‌ای در شهرداری اصفهان تصویب شد که با هزینه بالغ بر دو میلیارد تومان تعداد تبلت برای کودکان خریداری شود. مشکلاتی در این زمینه از جمله گرانی و کمبود تبلت پیش آمد اما آنها را رفع کرده و با همکاری آموزش و پرورش امیدواریم بتوانیم در نوروز این تبلت‌ها براساس اطلاعاتی که آموزش پرورش می‌دهد، توزیع شود.

اشتباهات مسیر دوچرخه، برگشت پذیر است

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار برنا اظهار کرد: هدف از ایجاد مسیر دوچرخه سواری این است که ماشین سوارها به سمت دوچرخه سواری روی آورند و برای رهایی از آلودگی هوا و ترافیک و همچنین برای ایمنی کردن مسیرها زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم که دوچرخه سواری رونق پیدا کند و به گونه‌ای این مسیر ها را آماده می‌کنیم که به شهر و حمل نقل شهری آسیب وارد نشود و حتی اگر اشتباهی شد، برگشت پذیر باشد.

پروژه‌های شهرداری پیوست فرهنگی اجتماعی دارد

نوروزی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار برنا مبنی بر اینکه «به عنوان شهردار اصفهان دوست دارید در سالهای آینده با کدام پروژه از شما یاد شود؟» گفت: همه پژوه های شهری برای من افتخار آفرین است اما بیشتر پروژه‌هایی را دوست دارم که پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشد و هیچ پروژه ای بدون این نگاه صورت نگرفته است، حلقه حفاظتی شهر را دوست دارم زیرا به رفع محرومیت و کاهش حاشیه نشینی کمک کرده و محرک توسعه است، به پروژه مترو علاقه زیادی دارم. اگر پروژه‌ای به سود شهر نباشد و دوست نداشته باشم اجرایی نخواهیم کرد و گاهی از معاونان میخواهم که به من بگویند چه کارهایی را انجام ندهم و در این زمینه مشاوره میگیرم.

وی با اشاره به مشکلات ارگ جهان‌نما،  تصریح کرد: ساختمان جهان‌نما مشکلات دیرینه‌ای دارد که نمی‌توان پیش بینی کرد چه زمانی این مشکلات رفع خواهد شد. 

از خانواده شهدا معذرت می‌خواهم

شهردار اصفهان با اشاره حواشی پیش آمده در خصوص نام گذاری سرویس‌های بهداشتی، گفت: رییس شورای شهر در دو جلسه این موضوع را پیگیری کردند و من به نوبه خودم پیگیر این موضوع از طرف حراست شهرداری و خدمات شهری بودم. این اتفاق خاطر همه مارا جریحه دار کرد و این عمل ناشایست قابل سرزنش بود. به نیابت از تمام مدیران شهری اعلام میکنم اجازه نخواهم داد در حوزه فعالیت های من چنین اتفاق‌هایی رخ دهد.

کاهش آلودگی مهمترین هدف برنامه اصفهان ۱۴۰۵

وی با بیان اینکه کاهش آلودگی‌ها مهم‌ترین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ بوده است، خاطرنشان کرد: در سال آینده ۴۰ درصد بودجه برای کاهش آلایندگی‌ها در شهر هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری و فضای شهر ۲۰۰ هکتار فضای سبز در شهر توسعه یافته است، خاطرنشان کرد: با استفاده از گیاهان مقاوم به کم آبی، اجرای کلکتورها و مخازن و استفاده از پساب تصفیه شده اقدامات خوبی در شهر انجام شده است و از پایان هفته جاری نیز عملیات اجرایی ایجاد ۵۳ هکتار برای توسعه فضای سبز آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین ۷۴۰ لیتر پساب تصفیه ثانویه برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود و به تازگی ۷۰ کیلومتر خط انتقال پساب و ۲۸ هزار مترمکعب مخزن نیز در شهر احداث شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز