مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان:

احتمال حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت از اردیبهشت ۱۴۰۰ در اصفهان

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۹۱۱۲
احتمال حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت از اردیبهشت ۱۴۰۰ در اصفهان
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت به احتمال قوی از اردیبهشت ۱۴۰۰ در اصفهان محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسین بانک اظهار داشت: با توجه به تاکید دولت و مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات و تکالیف قانونی در بند ج تبصره ۱۷ قانون بودجه سال جاری مبنی بر جایگزینی ابزارهای الکترونیکی بجای دفترچه، سازمان بیمه سلامت مصمم است که این اقدام را به نحوی انجام دهد که نیازی به دفترچه کاغذی از اردیبهشت ۱۴۰۰ نباشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: با پیشرفت پروژه الکترونیک سلامت و استقرار کامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی شاهد کاهش خطای انسانی در نسخه نویسی و ارائه دارو و کنترل تجویز منطقی دارو و کنترل هزینه های زائد و غیر ضروری حوزه سلامت، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات درمانی مطلوب، جلوگیری از انتقال آلودگی های جانبی به واسطه استفاده از دفترچه بیمه و تطبیق ارائه خدمات درمانی با دستورالعمل های سازمان های بیمه گر هستیم. از دیگر مزایای این طرح می‌توان به امکان کنترل و دریافت گزارش های متنوع آماری، رصد عملکرد شرکای کاری و بررسی رفتارهای بیمه ای بیمه شدگان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در برنامه نسخه‌نویسی و نسخه ‌پیچی الکترونیک سه وضعیت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در وضعیت اول خدمات تمام الکترونیک آنلاین است که پزشک نسخه الکترونیکی تجویز می‌کند و این نسخه در سایر مراکز ارائه دهنده مانند داروخانه‌، آزمایشگاه و ... به صورت الکترونیکی رویت و خدمت ارائه می‌شود.

بانک ادامه داد: اولویت دوم که خدمات نسخه نیمه الکترونیک نامیده می شود چنانچه به هر دلیل پزشک نسخه کاغذی تجویز کند در مقصد مانند داروخانه ابتدا نسخ کاغذی به صورت الکترونیکی تبدیل و سپس خدمت الکترونیکی به بیمه شده ارائه می‌شود.

وی گفت: اولویت سوم خدمات الکترونیک به صورت افلاین ارائه می‌شود به عبارت دیگر چنانچه به هر دلیل قطعی اینترنت داشته باشیم خدمات پزشکی به صورت کاغذی انجام می‌شود و در اولین فرصت برقراری ارتباط به صورت آفلاین وارد سیستم می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: از شهریور ماه امسال به تدریج تمام مطب ها ، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک خصوصی مستقل استان به تدریج وارد طرح نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک شده اند .

 بانک ادامه داد: در همین راستا، طرح نسخه نویسی الکترونیک در درمانگاه های استان اصفهان نیز از اول بهمن ۱۳۹۹ شروع شده و ظرف چند ماه آینده کلیه درمانگاه ها به صورت الکترونیک تجویز و نسخه پیچی می شوند.

وی تاکید کرد: همچنین برای سهولت در امر نسخه پیچی در داروخانه ها، هماهنگی های لازم با شرکت های نرم افزاری داروخانه ها جهت اتصال به نرم افزار های آنان به صورت مستقیم با سازمان بیمه سلامت جهت ثبت نسخه الکترونیک در داروخانه ها صورت گرفته است. با توجه به این روش همزمان با ثبت نسخه در داروخانه ، بدون نیاز به وارد شدن به سامانه بیمه، اطلاعات نسخ به بیمه سلامت ارسال می شود و فرآیند نسخه پیچی الکترونیک انجام می شود.

نظر شما