با حضور وزیر نیرو به صورت وبینار:

۱۱۰ روستای اصفهان از نعمت آب سالم و دائم بهره‌مند شدند

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۹:۵۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۰۰۶۷
۱۱۰ روستای اصفهان از نعمت آب سالم و دائم بهره‌مند شدند
آبرسانی پایدار به ۱۱۰ روستا در ۱۵ شهرستان استان اصفهان با هدف تامین آب آشامیدنی و بهداشت سالم و دائم، امروز در قالب پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» بصورت وبینار با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ اعتبار طرح‌های آبرسانی پایدار به ۱۱۰ روستا در ۱۵ شهرستان استان اصفهان که عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز شد ۲۵.۵ میلیارد تومان است و حدود ۹۳ هزار نفر در قالب ۳۰ هزار خانوار روستایی از این پروژه بهره مند می‌شوند.

در قالب پروژه فوق ۵۵ لیتر بر ثانیه ظرفیت جدید تامین آب است که ۴۰ لیتر آن از اتصال به شبکه آب شهری و ۱۵ لیتر از شبکه محلی تامین می‌شود.

هفت مخزن با گنجایش در مجموع یک هزار و ۲۵۰ متر مکعب، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۶ لیتر بر ثانیه، ۱۵۰کیلومتر لوله گذاری شامل اصلاح و توسعه از دیگر بخش‌های این طرح به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در حاشیه افتتاح این طرح اظهارکرد: تامین آب سالم در مناطق شهری و روستایی بصورت پایدار و دائم از اولویت‌های این شرکت است بویژه امسال به مناطق کمتر توسعه یافته نگاه ویژه‌ای داشتیم.

هاشم امینی با بیان اینکه در هفت سال اخیر سه هزار و ۷۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در این استان انجام شده است خاطرنشان کرد: پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سبب افزایش طرح‌ها شد و مناطق بیشتری را در برگرفت.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد و بهبود خدمات در قالب طرح‌های مختلف همه ساله افزایش یافته است.

نظر شما