معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

مردم امسال را هم تحمل کنند و به سفر نروند

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۳:۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۱۵۵۵
مردم امسال را هم تحمل کنند و به سفر نروند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وزارت بهداشت با سفرهای نوروزی کاملا مختلف است، باتوجه به در پیش بودن نوروز، از مردم درخواست داریم امسال هم تحمل کنند و به مسافرت نروند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کمال حیدری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت واکسیناسیون براساس دستورالعمل وزارت بهداشت در ۴ فاز تعریف شده است، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده و باتوجه به میزان واکسن دریافتی، واکسیناسیون گروه های هدف تا شهریورماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه از ۶ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن، نوبت اول واکسیناسیون با راهنمایی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی برای بخش های آی سی یو و مراکز درمان کرونا انجام شد، گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ دوز واکسن کرونا در بین همکاران درمان توزیع می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بعد از مراکز درمان کرونا، توزیع واکسن در سایر مراکز بهداشتی و آزمایشگاه ها دنبال می شود. با توجه به کمبود واکسن، هدف گذاری شده تا واکسیناسیون قدم به قدم برای گروه های پرخطر انجام شود.

وی با اعلام اینکه با هماهنگی بهزیستی و بنیاد شهید واکسیناسیون برای مراکز نگهداری سالمندان و جانبازان شیمیایی و در بستر از فردا انجام می شود، گفت: قدم بعدی با ورود واکسن، تکمیل واکسیانسیون سایر کادر بهداشتی و درمانی است و بعد از آن سراغ واکسیناسیون بیماران خاص می رویم.

رئیس مرکز بهداشت استان یادآور شد: هر کسی بخواهد واکسن بزند باید در سامانه سیب پرونده الکترونیک داشته باشد و درخواست می کنیم مردم هرچه زودتر در این سامانه عضو شوند.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه از طریق سامانه سیب، علاوه بر ارتباط با شهروندان و شناسایی بیماران و گروه های هدف، واکسیناسیون را نیز با جدیت دنبال می کنیم، تصریح کرد: متاسفانه بیشترین مشکل برای مراجعه به مراکز بهداشتی و عضویت در سامانه سیب را در کلانشهر اصفهان داریم، در حالی که این سامانه قرار است به سامانه های درمان متصل شود تا بتوانیم سیستم ارجاع بیماران و خدمات بعدی را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه به هر میزان که ورود واکسن بیشتر شود با سرعت بیشتری به سمت تکمیل واکسیناسیون گروه های هدف حرکت خواهیم کرد، گفت: تاکنون واکسن اسپوتنیک روسی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت وارد و در استان توزیع شده است.

حیدری با اشاره به کار مشترکی که بین انیستیتو پاستور ایران و کوبا برای ساخت واکسن کرونا در حال انجام است، گفت: این واکسن مراحل اول و دوم را طی کرده و آخرین مرحله که در سطح گسترده انجام می شود در چند استان به صورت پایلوت انجام می شود که از جمله آن استان اصفهان است.

وی اعلام کرد: سهمیه پیش بینی شده برای استان اصفهان ۴ هزار نفر است که شاید از هفته آینده فراخوان آن صادر شود تا داوطلبان برای دریافت این واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در شرایطی که حتی داروها هم تحریم شده، وزارت بهداشت در حال تلاش است با استفاده از ظرفیت های مختلف، تولیدکننده واکسن باشد و کل جامعه واکسینه شود. تا آن زمان باید دستورالعمل های بهداشتی و مراقبت فردی جامعه دنبال شود تا افراد کمتری در معرض بیماری قرار گیرند.

وی تاکید کرد: همکاری مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشت کمک می کند زمان بخریم و واکسیناسیون را توسعه دهیم تا دچار تجربه های قبلی و بحران بیماری نشویم.

حیدری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت با سفرهای نوروزی کاملا مختلف است، تصریح کرد: باتوجه به در پیش بودن نوروز، از مردم درخواست داریم امسال هم تحمل کنند و به مسافرت نروند. یکی از دغدغه های جدی ما اتوبوس های برون شهری و مراکز بین راهی است، همچنین مکان های اقامتی و تاریخی از دیگر نگرانی های ما است.

وی با یادآوری اینکه تصمیم گیری برای سفرها بر مبنای رنگ شهرها خواهد بود، گفت: تاکنون جلسات متعددی با فعالان حوزه گردشگری و هتل ها برگزار کرده ایم و هتل ایمن به عنوان یک مدل و نمونه در اصفهان تعریف شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: در این شرایط همه هتل ها آمادگی پذیرش مسافر دارند و در بوم گردی ها هم این مسیر طی شده تا مطمئن باشیم ظرفیت لازم را برای پذیرش مسافر به صورت ایمن دنبال کرده اند، ولی باغ فدک و منازل استیجاری و چادر خوابی را به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم چون امکان کنترل آن وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه بیشترین نگرانی ما از سفرها است و اگر توصیه های بهداشتی رعایت نشود قطعا دچار مشکل خواهیم شد، خاطرنشان کزد: اصفهان جزو استان های در معرض خطر طغیان بیماری است و امیدواریم بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

حیدری یادآور شد: شناسایی بیماران، گرفتن تست های رپید از اطرافیان و مراقبت در منزل جزو اقدامات طرح شهید سلیمانی بود که خوشبختانه باعث شد تا حدی جلوی بیماری را بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز