مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر داد:

آماده باش ۲۰۰ نیرو و ۱۰۰ اطفاییه برای حوادث چهارشنبه سوری اصفهان

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۱:۴۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۲۷۱۲
آماده باش ۲۰۰ نیرو و ۱۰۰ اطفاییه برای حوادث چهارشنبه سوری اصفهان
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: 15 دستگاه اطفائیه و 40 نفر نیروی آتش نشان در نقاط پر ترافیک سطح شهر با احتمال ریسک بالاتر و 200 نفر نیرو و 100 اطفاییه آماده در ایستگاهها جهت چهارشنبه سوری مستقر هستند.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به برخی از مهمترین اقدامات سازمان آتش نشانی در راستای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری اظهار کرد: آموزش های عمومی به شهروندان و دانش آموزان (از ابتدای آبانماه تا پایان سال)، تهیه و توزیع بیش از ۴۰۰۰ بروشور و ۱۰۰۰ عدد dvd محتوی ۱۰ برنامه آموزشی از انیمیشن تا مستندهای واقعی و تیز، دعوت به همکاری از ۱۰ ارگان مرتبط با چهارشنبه سوری، تشکیل کمیته طرح جامع ایمن، نصب ۲۵ بنر در جلوی ایستگاههای ۲۵ گانه سطح شهر، انجام مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی و ارائه توصیه های ایمنی، نصب پیام های هشدار در تابلوهای سطح شهر از جمله اقداماتی است که در سطح شهر و و یژه عموم انجام شد.

وی با اشاره به آماده باش کامل 25 ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، ادامه داد: 15 دستگاه اطفائیه و 40 نفر  نیروی آتش نشان  در نقاط پر ترافیک سطح شهر با احتمال ریسک بالاتر و 200 نفر نیرو و 100 اطفاییه آماده در ایستگاهها جهت چهارشنبه سوری مستقر هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون حادثه‌ای در خصوص چهارشنبه سوری نداشته‌ایم، تصریح کرد: علاوه بر این موارد، بسیاری از شهروندان در کمپینی مشترک و با گفتن "نه" به مراسم چهارشنبه سوری پر خطر، همواره در تلاش هستند تا با رعایت توصیه های ایمنی و ترویج آن ، خطرات کمتری را برای خود و سایر شهروندان رقم زنند.

گلابی با بیان اینکه امسال علاوه بر سوختگی، نگرانی‌های مضاعف‌تر هم وجود دارد، گفت: تجمع‌ها می‌تواند ما را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد. از طرفی اگر کسی بخواهد به خاطر مصدومیت وارد بیمارستان شود، احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های دیگری از جمله کرونا را دارد.

وی تاکید کرد: کبریت ازجمله وسایلی است که از سوی کودکان جهت تولید ترقه و ایجاد آتش مورد استفاده قرار می گیرد لذا به والدین توصیه می گردد این روزها ،کبریت ، مواد و مایعات آتش زا را مانند نفت و امثالهم را از دسترس کودکان دور نگاه دارند .همچنین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان اکیدا جلوگیری نموده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرید.

نظر شما