شهردار اصفهان:

بودجه شهرداری از دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۶:۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۵۴۵۴۲
بودجه شهرداری از دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید
شهردار اصفهان گفت: در این دوره بودجه شهرداری از دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و درآمدهای شهرداری در تراکم فروشی سیر نزولی داشته و کاهش ۴۰ درصدی را رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۲۸ اسفندماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: سال ۹۹ سالی سخت و پرتلاش همراه با فراز و نشیب‌های زیادی بود؛ شرایط تحریم و کرونا، مشکلات مربوط به سیل اول سال و سایر موارد انجام کار را سخت کرد و علاوه بر افزایش هزینه‌های دولت، تأثیر مستقیمی بر شهرها داشت و فعالیت شهرداری‌ها را با مشکلاتی مواجه کرد، اما شهرداری اصفهان توانست با همدلی، انسجام، وحدت، حضور یکپارچه و فعالیت در تمام ساعات شبانه‌روزی شاهد موفقیت‌های بزرگی باشد.

وی آخرین دستاورد شهرداری در سه سال گذشته را سالن اجتماعات گلستان شهدا عنوان کرد و افزود: روز گذشته با حضور امام‌جمعه و استاندار اصفهان این پروژه افتتاح و آرزوی ۴۰ ساله مردم محقق شد تا مکان خوبی در خور مقام شامخ شهیدان و خانواده معظم شهدا برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، مراسم‌ها و اعیاد ملی و مذهبی داشته باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا و آزادسازی اطراف آن ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: ۸۵ میلیارد تومان از این مبلغ برای انجام آزادسازی‌ها و ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل سالن هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه فونداسیون و سازه پروژه در دوره قبل ساخته شده بود و در این دوره تکمیل شد، افزود: اگر از ابتدا قرار بود طراحی پروژه را نیز انجام دهیم، آن را متفاوت‌تر طراحی می‌کردیم ولی در این دوره پروژه آغازشده‌ای را تکمیل کردیم.

نوروزی ادامه داد: ترمیم و اصلاح فضای اطراف گلستان شهدا در دستور کار شهرداری قرار دارد، آزادسازی‌های جبهه شرقی انجام شده و آزادسازی‌هایی در جبهه شمالی (محله احمدیه) در حال انجام است؛ همچنین در جبهه غربی سالن گلستان شهدا آزادسازی‌هایی انجام می‌شود و تنها یک مسجد در این سمت باقی خواهد ماند.

وی گفت: می‌طلبد در گلستان شهدا که بیش از پنج هزار شهید آرمیده‌اند، اقدامات بیشتری انجام شود که امیدواریم خانواده معظم شهدا سال جدید را در سالن افتتاح شده گردهم آیند.

نصب ۲۰ دیوارنگاره اشعاری در شهر با لهجه اصفهانی

شهردار اصفهان با اشاره به زیباسازی و پیرایش شهری در آستانه فرارسیدن سال ۱۴۰۰ و استقبال از بهار، اظهار کرد: رنگ آمیزی بیش از یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر جدول، ۲۰ هزار پایه تابلو، ۸۴ هزار متر طول نرده خیابانی و گاردیل‌ها، ۳۱ هزار متر طول نرده پارکی مناطق ۱۵ گانه شهر در حال اتمام است که برای انجام این اقدامات ۳۰۰ تن رنگ مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه آغاز سال جدید محورهای گردشگری به محل نصب سردیس‌های شهر اصفهان اختصاص یافته است، ادامه داد: ۱۱ سردیس مشاهیر معاصر اصفهان توسط سازمان زیباسازی شهرداری در چهارباغ نصب شده و در دیگر نقاط شهر نیز انجام خواهد شد.

نوروزی از نصب هزاران پرچم به مناسبت اعیاد شعبانیه و نوروز در سطح شهر خبر داد و گفت: میزان پسماندهای خانگی در این ایام به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند از این رو برای جمع‌آوری بهنگام پسماندها، تعداد پنج ایستگاه بازیافت اضافه شده و در حال حاضر در مجموع ۸۰ ایستگاه بازیافت در شهر فعال است، البته شهروندان باید همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند.

وی با تاکید بر انجام گشت‌زنی‌های ویژه توسط نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری برای رفع تخلفات سد معبر و سایر تخلفات شهری، تاکید کرد: کسبه باید همکاری ویژه‌تری در این ایام داشته باشند تا تردد شهروندان با مشکل مواجه نباشد.

شهردار اصفهان گفت: زیباسازی شهر برای نوروز از انجام طراحی و نصب ۲۰ دیوارنگاره اشعاری با لهجه اصفهانی تا نصب دو هزار پرچم با موضوع ولادت امام زمان (عج) و بهار در مناطق ۱۵ گانه در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: المان‌های نوروز و خانواده متناسب با اعیاد شعبانیه نیز در چهارراه‌ها و میادین شهر نصب خواهد شد؛ همچنین ۲۴ المان ویژه اعیاد شعبانیه در شهر اجرا می‌شود و دیوار پازلی جهان نما با موضوع بهار و ولادت امام زمان (عج) نصب می‌شود.

نوروزی ادامه داد: یک هزار المان ویژه اعیاد شعبانیه با مشارکت هیئت حضرت ابوالفضل (ع) در مناطق ۱۵ گانه شهر نصب خواهد شد و ۱۰ تابلوی نوری گرافیکی با موضوع هویت اصفهان در عرشه پل‌های حلقه سوم ترافیکی شهر نصب خواهد شد و تصویرسازی ۹ سیب بهاری در حاشیه زاینده رود انجام می‌شود.

وی افزود: در آستانه بهار طبیعت نورپردازی‌های دیگری نیز در محل‌هایی همچون پل آذر، دهانه‌های فوقانی پل خواجو، تکیه تویسرکانی، خانه حکمت، تکیه بروجردی، آرامگاه‌های مختلف، خیابان جابر انصاری، درختان شاخص در منطقه هشت و میدان شهرداری منطقه ۱۱ انجام می‌شود که امیدواریم نوروز امسال علیرغم شرایط کرونایی به خوبی سپری شود و شاهد روزهای خوب در اصفهان باشیم.

شهردار اصفهان گفت: آرزو داشتیم با اقدامات بسیار خوبی که در چهارباغ و میدان امام حسین (ع) انجام شده، شاهد حضور گردشگران از ایران و سایر نقاط جهان باشیم، اما با توجه به شرایط کرونایی میسّر نخواهد بود؛ البته جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در شهر اصفهان و حاشیه‌های آن زندگی می‌کنند که فضای مساعدی برای استفاده آنها در ایام نوروز فراهم شده است.

اجرای طرح ترافیکی جدید در کوچه مشیر

وی در خصوص ترافیک سنگین کوچه مشیر واقع در خیابان هاتف، تصریح کرد: این کوچه از گذشته‌های دور مرکز فروش لوازم خانگی بوده و ترافیک زیادی داشته، البته سازمان ساماندهی مشاغل در صدد اجرای طرح ویژه‌ای برای ساماندهی اصناف این کوچه بوده است که تحقق این هدف نیاز به تعامل همه جانبه کسبه و سازمان‌های مختلف دارد.

نوروزی با بیان اینکه در اطراف کوچه مشیر از جمله کوچه کرمانی و خیابان هاتف تعدادی پارکینگ وجود دارد که شهروندان می‌توانند برای پارک خودروها از آنها استفاده کنند، گفت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار و مدیر منطقه سه شهرداری باید سیاستی اعمال کنند که خودروها کمتر امکان تردد در این کوچه را داشته باشند و بیشتر از ظرفیت پارکینگ‌ها استفاده شود؛ همچنین می‌توان با اجرای طرح ترافیکی جدید مشکل را رفع کرد.

وی افزود: باید یک کمیته مردمی از کسبه کوچه یخچال برای رفع مشکلات ترافیکی این نقطه از شهر تشکیل شود، زیرا بدون مشارکت مردم انجام هیچ اقدامی نتیجه مفیدی را به همراه نخواهد داشت؛ مردم باید تصمیم‌ساز باشند تا شهرداری برای اجرای تصمیم‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

شهردار اصفهان با اشاره به مشکلات ترافیکی جاده اشکاوند، گفت: جاده اشکاوند حدفاصل میدان قوچانی تا پل اصفهانک است که شامل دو بخش بوده که یکی از بخش‌ها از پل شهدای اشکاوند تا پل اصفهانک در حریم شهر واقع شده و نیاز به عقب نشینی دارد تا مشکلات ترافیکی رفع شود، البته شهرداری برای ادا کردن حق همسایگی اعلام آمادگی می‌کند؛ بخش دوم حدفاصل میدان شهید قوچانی تا پل اشکاوند در محدوده شهر قرار دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این محدوده انجام شده است.

وی ادامه داد: برای کاهش مشکلات ترافیکی حدفاصل میدان شهید قوچانی تا پل اشکاوند، رو به روی روستای ردان پلی از داخل مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به سمت خیابان شهید روح الامین احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در این محدوده شهر در آینده با آغاز فعالیت مرکز همایش‌های بین‌المللی، اتمام مجموعه‌های مسکونی شهید کشوری و اسکان جمعیت در آنها، احداث دادگستری و کانون وکلا یکی از نقاط پر ترافیک شهر خواهد بود، به موازات این ازدحام‌ها شهرداری چند طرح برای اجرا در دستور کار قرار داده است.

قدم‌های استوار شهرداری برای توافق با مردم در انجام آزادسازی‌ها

وی با اشاره به طرح ساماندهی مرکز محله حسین‌آباد، اظهار کرد: این طرح از سال ۹۷ در دستور کار شهرداری قرار گرفت و سال ۹۸ آزادسازی‌ها برای ساماندهی آغاز شد تا خیابانی از مسجد حسین آباد تا خیابان حکیم نظامی اجرا شود.

شهردار اصفهان در خصوص عرض کم خیابان حسین‌آباد گفت: پارکینگ و فضای سبز در این طرح حدود هفت هزار مترمربع پیش‌بینی و ۴۰ درصد آزادسازی‌ها انجام شده که در صورت همکاری مردم حسین آباد، ارزش افزوده زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه لازمه آبادانی توافق با مردم است، اظهار کرد: در صدد هستیم از اعمال ماده ۸ و ۹ بپرهیزیم و به سوی توافق با مردم قدم‌های استوار برداریم تا توافق مبتنی بر رضایت حاصل شود؛ البته برای نقاطی که در محله حسین‌آباد آزادسازی و تخریب انجام شده، باید از سوی شهرداری منطقه پنج پوششی ایجاد شود تا گرد و خاک باعث آزار مردم نشود.

نوروزی با بیان اینکه در سال‌جاری پروژه‌های بزرگی تقدیم مردم اصفهان شد، پروژه‌های رینگ چهارم، خط دوم مترو و مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان پیشرفت خوبی در اجرا داشت و مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری حال احداث است.

وی با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۰ برنامه‌های متفاوت فرهنگی در فضای مجازی اجرا می‌شود، اظهار امیدواری کرد: مردم در ایام نوروز نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد رفع این بیماری و شهری پر از شادی و نشاط باشیم.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از افزایش رقم و تحقق بودجه شهرداری در این دوره مدیریت شهری، گفت: در این دوره بودجه شهرداری از دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و درآمدهای شهرداری در تراکم فروشی سیر نزولی داشته و کاهش ۴۰ درصدی را رقم زده است.

وی افزود: کاهش تراکم فروشی به معنای کاهش فشار بر روی مردم است و بی‌شک با همکاری مردم، اجرای سیاست‌ها و برنامه اصفهان ۱۴۰۵ سال‌های خوبی در پیش رو خواهیم داشت زیرا با تدابیر اندیشیده شده، سرمایه‌های مالی خوبی در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گیرد به طوری که برای آینده شهر دغدغه مالی نخواهیم داشت.

نظر شما