پل شماره یک از مجموعه تقاطع های غیرهمسطح شهید سلیمانی در مدار خدمت قرار گرفت؛

اتمام مجموع تقاطع های غیرهمسطح شهید سلیمانی طبق زمان اعلام شده

۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ۱۵:۵۵:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۴۷۷۰
اتمام مجموع تقاطع های غیرهمسطح شهید سلیمانی طبق زمان اعلام شده
در واپسین روز سال و در آستانه سال نو و عید نوروز، پل شماره یک از مجموعه تقاطع های غیرهمسطح سردار شهید قاسم سلیمانی گشایش یافت و برای سهولت تردد شهروندان، کاهش تصادفات و حفاظت از جان آن ها در مدار خدمت قرار گرفت و به روی عبور خودروها باز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، با حضور شهردار اصفهان، فرماندار اصفهان، فرمانده پلیس راهور استان، جمعی از معاونین و مدیران شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با دستور شهردار اصفهان پل شماره یک از مجموعه تقاطع های غیر همسطح شهید سلیمانی در اختیار مردم قرار گرفت.

قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در این باره گفت: این پل دقیقا طبق برنامه زمان بندی تکمیل شد و خوشحالیم که همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه سال جدید، قول ما به مردم محقق شد و این پل در مدار خدمت قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق وعده های قبلی به شهروندان مسیر حرکت انقلاب عمرانی همچنان حتی در آخرین روز سال و ایام تعطیل در شهر ادامه دارد.

شهردار اصفهان که در این برنامه فرمان گشودن پل اول از مسیر شرق به جنوب مجموع تقاطع های غیرهمسطح شهید سلیمانی را صادر کرد، در این باره گفت: پل های دیگر این پروژه نیز پس از رفع نواقص و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در آینده نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اقدام امروز برای جلوگیری از ایجاد خلل در رفت و آمد ماشین ها است اما افتتاح رسمی با حضور مقامات ملی در آینده ای نزدیک در قالب برنامه ویژه ای انجام می شود، تصریح کرد: قولی که به مردم شریف اصفهان داده شده بود که این پل تا پیش از عید به اتمام برسد امروز به منصه ظهور رسیده است، این حرکت به معنی برقراری نظم، نشانگر کار بر اساس برنامه و مبین تلاش کارگران و مهندسین به صورت شبانه روزی است.

شهردار اصفهان گفت: اتمام پل شهید سلیمانی تا پیش از عید  باور کردنی نبود اما امروز خدا را شاکریم که با همت و تلاش شبانه روزی کارگران، مهندسین و مدیران شهرداری و مجموعه مدیریت شهری یک مسیر برنامه ریزی شده طی شده و این پل امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.  

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بهره برداری یکی از پل های شهید سلیمانی انجام می شود، افزود: برای تکمیل نهایی پل لازم است برخی علائم نصب شود، با این وجود از چهار پل باقیمانده سه پل در آستانه تکمیل است و تنها یکی از پل های باقیمانده به دلیل آزادسازی هایی که دارد همچنان تکمیل نشده است.

نوروزی ادامه داد: اگر قصد داشته باشیم یک کار جهادی، انقلابی، برنامه ریزی شده و یک کار دقیق و حساب شده از پروژه های بزرگ شهرداری را نام ببریم همین پل شهید سلیمانی را می توان مثال زد که یک کار بسیار بزرگ برای رفت و آمد خودروهای سبک و سنگین از همه جبهه های شهر از شمال به جنوب و از شرق به غرب است.

وی تاکید کرد: با احداث مجموعه پل های شهید سلیمانی نه تنها مردم اصفهان بلکه مردم شهرهای دیگر ایران مانند شهرهای یزد، شیراز، زاهدان، بندرعباس و... نیز که از این مسیر با زحمت و خطر عبور می کردند خوشحال می شوند.

نوروزی اضافه کرد: این خدمتی است که مجموعه مدیریت شهری اصفهان با همت والای اعضای شورای شهر طی دو سال گذشته انجام داده و منجر به خلق یک مصنوع بسیار بی نظیر شده و تقدیم همه  شهروندان می شود.

وی گفت: در آینده نزدیک شاهد افتتاحیه های بزرگ دیگری در مسیر همین حلقه حفاظتی شهر اصفهان خواهیم بود و امیدوارم این انجام وظیفه هدیه خوبی برای همه مردم اصفهان باشد.

اهتمام شهرداری در به پایان رساندن پل شهید سلیمانی  

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید باستانی نوروز، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در آستانه سال نو شاهد تحقق یکی از وعده های مدیریت شهری بودیم و یک پل از پروژه بزرگ مجموعه پل های شهید سلیمانی امروز برای استفاده مردم با ملاحظات ترافیکی و دستورات پلیس راهور گشایش یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.    

علیرضا نصر تصریح کرد: امیدواریم این اقدام ارزشمند در آستانه عید سعید نوروز هدیه ای برای شهروندان اصفهانی که همواره همراهان خوبی برای مدیریت شهری بوده اند باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهای حساس کشور از جهات مختلف است، افزود: هر فعل و انفعالی که قرار است در این شهر رقم بخورد به طور حتم کسانی هستند که به طور مرتب اتفاقات را رصد می کنند زیرا این شهر مملو از نخبگان، خبرگان و کارشناسان است و اگر مواردی مدنظر آنها باشد این موارد را به مسئولان گوشزد می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ضرورت احداث مجموعه پل های شهید سلیمانی را مورد اتفاق نظر مدیریت شهری ذکر کرد و ادامه داد: این پل طبق زمانبندی انجام شده به پایان رسیده و امیدواریم با برطرف شدن کاستی های اندک موجود هر چه سریعتر کل مجموعه این پل ها در اختیار مردم اصفهان قرار بگیرد.  

وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که به طور مرتب با وجود همه موانع و مشکلات اقتصادی مورد تاکید مدیران شهری بوده اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی بدون وقفه است، راه اندازی بخشی از پل های شهید سلیمانی نشان دهنده اهتمام کارگران و مدیران و مهندسان شهرداری است و لازم می دانم از همه دست اندرکاران این پروژه تشکر کنم.

اتمام مجموع تقاطع های غیر همسطح شهید سلیمانی طبق زمان اعلام شده

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: در آستانه عید نوروز و سال 1400، شهرداری اصفهان یکی از ابرپروژه های عمرانی خود را طبق زمانی که قول داده بود به اتمام رساند.  

ایرج مظفر با اشاره به مشخصات فنی مجموعه تقاطع های غیرهمسطح شهید سلیمانی، تصریح کرد: این پل در نقطه صفر کیلومتر صفر حلقه حفاظتی قرار دارد به نحوی که حلقه حفاظتی از محل این پل آغاز و به طول 78 کیلومتر ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه در عید سال 99 تقاطع آفتاب و بلوار فرزانگان در مسیر حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان افتتاح شد، اظهار کرد: با احداث این تقاطع و بلوار، شهرداری های مناطق 7، 10 و 14 از ترافیک سنگین نجات پیدا کردند و امروز نیز یکی از پل های بزرگ شهید سلیمانی به طول 500 متر و عرض 14 متر در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تمام پل های شهید سلیمانی هم اکنون آماده است، افزود: به دلیل تکمیل نبودن علایم و عدم صدور مجوز پلیس راهور سایر این پل ها با تاخیر یک هفته ای گشوده می شود اما پل شماره یک که بیشترین تاثیر را در ترافیک منطقه 15 داشت امروز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع 5 پل در پروژه مجموعه پل های شهید سلیمانی وجود دارد اضافه کرد: پل شماره دو به طول 200 متر و عرض 18 متر،‌ پل شماره سه 188 متر و عرض 18 متر و پل شماره 4 نیز به طول 166 متر و عرض 19 متر و مجموع مساحت پل سازی این پروژه حدود 17 هزار و 500 مترمربع است.

مظفر ادامه داد: علاوه بر پل های این پروژه، زیرگذری به طول 780 متر ایجاد شده که در مسیر شمال به شرق است و پل شماره پنج محسوب می شود، پل شماره یک حرکت شرق به جنوب را انجام می دهد که امروز به بهره برداری رسید، پل شماره دو حرکت جنوب به شمال رینگ را پوشش میدهد که با تاخیر یک هفته ای افتتاح می شود، پل شماره سه با وجود آماده بودن در بخش جنوب به شمال رینگ است که به دلیل وجود آزادسازی هایی که دارد در حال حاضر امکان بهره برداری آن وجود ندارد و با آزادسازی های مربوط در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در مجموع تمام پل طبق وعده ای که داده شده بود به پایان رسیده، اضافه کرد: برای تکمیل پل شهید سلیمانی قرارداد 24 ماهه با پیمانکار وجود داشت اما با کار جهادی ظرف 20 ماه به پایان رسید.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: اجرای این پروژه مشکلات جانبی دیگری مانند جا به جایی تاسیسات به طول 9 کیلومتر با مبلغ 13 میلیارد تومان، دیوار کارخانه قند و ... داشت که طی این زمان با تلاش مجموعه سازمان عمران شهرداری، شهردار اصفهان، معاونین شهرداری و ... در شرایط سخت کرونایی، تحریم ها، افزایش بی رویه قیمت ها به پایان رسید.

وی تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با همین عزم ادامه رینگ تا تقاطع آفتاب را در سال 1400 به پایان برسانیم و تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک و آلایندگی ها داشته باشیم.

مظفر هزینه اجرای پل های شهید سلیمانی را 130 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: علاوه بر این 3.5 میلیارد تومان هزینه لوله کشی فضای سبز، 5 میلیارد تومان برای روشنایی و 3 میلیارد تومان برای نورپردازی پیش بینی شده است، برای آزادسازی این پروژه نیز حدود 25 میلیارد تومان هزینه شده است.

یکی از گره های ترافیکی شهر اصفهان باز شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه این نقطه یکی از پرترددترین و پرترافیک ترین نقاط شرقی شهر است، اظهار کرد: این مکان در مجاورت میدان میوه و تره بار، محل تردد کامیون ها و ... است که تا پیش از احداث این پل ماشین های سبک و سنگین باید از تقاطع غیرهمسطح ارغوانیه که یک منطقه شهری محسوب می شد استفاده می کردند که باعث به وجود آمدن تصادفات بسیار زیادی می شد.

مسعود بنده خدا تصریح کرد: با احداث این تقاطع ایمنی و آرامش بهتری در منطقه شرق ایجاد می شود و باعث می شود آلودگی ها بسیار زیاد کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در این پروژه تمام جهت های حرکتی دیده شده و باعث ایمنی خودروهای سبک و سنگین می شود. با احداث این تقاطع یکی از نقاط کور شهر اصفهان به ویژه در ایامی که مسافران زیادی وجود دارد از گره های ترافیکی رها می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در این پروژه تابلوها و علایم راهنمای مسیر بسیار زیادی ساخته و نصب شده و سایر تابلوها در مسیرهایی که هنوز باز نشده در حال نصب است، خط کشی های باقی مانده انجام و یک ایمن سازی در مسیر انجام می شود.     

*تخلیه ترافیکی شرق شهر اصفهان با اجرای پروژه مجموع پل های شهید سلیمانی

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: مجموعه پل های سردار شهید سلیمانی در انتهای فروردین سال 98 با آزادسازی 200 هزار مترمربع و توافقی که با بنیاد مستضعفان و شرکت کارخانه قند صورت گرفت آغاز شد و امروز بخشی از آن در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مسعود قاسمی تصریح کرد: این پروژه در 5 پل و چهار سطح ارتفاعی از منفی 7 تا مثبت 14 در مساحت یک و نیم در دو کیلومتر را شامل می شود و اجرای آن باعث می شود کاهش ترافیک در مبادی ورودی شرق اصفهان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه افتتاحیه رسمی این پل ها پس از عید انجام می شود، اضافه کرد: با اجرای این پروژه بار ترافیکی ماشین هایی که از سمت بندرعباس، یزد، میدان میوه و تره بار و ... به سمت شهر اصفهان در تردد بودند تخلیه می شود.     

پل شهید سلیمانی نقش تعیین کننده‌ای در حمل و نقل دارد

همچنین فرماندار اصفهان تصریح کرد: احداث پل شهید سلیمانی اقدامی ارزنده است که نقش تعیین کننده‌ای در حمل و نقل و ترافیک و سلامت روحی روانی و آرامش مردم و رانندگان دارد.

حسین سیستانی با اشاره به اقدامات متعدد شهرداری اصفهان در راستای تحقق شعار هوای پاک و زیست پذیری شهر افزود: پیاده راه سازی چهارباغ، ایجاد مسیرهای دوچرخه و ... از جمله اقداماتی است که به کاهش حجم تردد در مرکز شهر کمک می‌کند اما اقدامات زیرساختی مانند پل شهید سلیمانی و حلقه حفاظتی و رینگ چهارم شهر نیز همزمان در حال انجام است.  

فرماندار اصفهان تصریح کرد: رینگ چهارم یک پروژه بزرگ بین استانی و مهم است و فرمانداری اصفهان برای کمک به احداث این پروژه ضروری برای شهر، حمایت کرد چراکه بخشی از رینگ فراتر از شهر اصفهان است.

وی تصریح کرد: تکمیل این پروژه که با سرعت و تلاش بسیار انجام شده خبر خوش و امیدوارکننده ای برای مردم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز