فاز چهارم واکسیناسیون کرونا ویروس از روز شنبه شروع می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۱۴:۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۶۵۰۲
فاز چهارم واکسیناسیون کرونا ویروس از روز شنبه شروع می‌شود
فاز چهارم واکسیناسیون کرونا ویروس از روز شنبه شروع می‌شود و برای شروع فاز جدید حدود ۱۰ هزار دوز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رضا فدایی با بیان اینکه شنبه هفتم فروردین به کادر بهداشت و درمان، تعدادی از پاکبانان و بخشی از بیماران خاص به تدریج واکسن کرونا ویروس تعلق خواهد گرفت، اظهار کرد: فاز چهارم واکسیناسیون کرونا ویروس از روز شنبه شروع می‌شود و برای شروع فاز جدید حدود ۱۰ هزار دوز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده است.

وی در خصوص نوع واکسن‌هایی که در فاز چهارم استفاده می‌شود، ادامه داد: در این فاز از واکسیناسیون از واکسن‌های نوع سینوفارم چینی، باهارات هندی و اسپوتنیک روسی استفاده می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کادر درمان هنوز ادامه دارد و برای واکسینه کردن کامل کادر درمان در استان اصفهان به جز تعدادی که در دسترس است، حدود ۱۲ هزار دوز دیگر واکسن نیاز است و تاکنون حدود ۱۱ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی افزود: تعدادی از بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی در این مرحله واکسینه می‌شوند و سایر بیماران خاص نیز در مراحل بعد به تدریج واکسینه خواهند شد.

فدایی با اشاره به واکسینه کردن پاکبانان در این مرحله از واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: قرار است حدود دو هزار پاکبانان کارمند شهرداری واکسینه شوند که در این مرحله به بخشی از آن‌ها واکسن تزریق می‌شود و در مراحل بعد نیز بخش دیگری از آن‌ها واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط شکننده‌ای قرار داریم، گفت: در ایام نوروز افراد باید از ترددهای غیرضروری، تجمع و رفت‌وآمدها خودداری کنند تا از انتشار ویروس و افزایش آمار موارد ابتلا و بستری پیشگیری شود.

نظر شما