مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه؛

به دنبال جابه‌جایی رکورد ماهانه آهن اسفنجی هستیم/ تولید بیشتر آهن اسفنجی پشتیبانی از واحد فولاد سازی است

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۰:۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۹۶۰۸
به دنبال جابه‌جایی رکورد ماهانه آهن اسفنجی هستیم/ تولید بیشتر آهن اسفنجی پشتیبانی از واحد فولاد سازی است
مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به ثبت رکورد تولید 25 هزار و 125 تن آهن اسفنجی در روز گفت: با تولید این حجم از آهن اسفنجی در تلاشیم تا با عبور از حجم 715 هزار تن آهن اسفنجی در ماه، رکورد ماهانه این بخش را نیز جابه‌جا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ داریوش رشیدی مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد درباره آخرین رکورد شرکت فولاد مبارکه در بخش تولید آهن اسفنجی، اظهار کرد: واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه در آخرین ساعات، 12 فروردین ماه، تولید 25 هزار و 125 تن آهن اسفنجی را به ثبت رساندند که رکورد جدیدی برای این بخش محسوب می‌شود.

وی افزود: آهن اسفنجی تولید شده از کیفیت مناسبی به ویژه از نظر درجه فلزی و کربن مورد نیاز فولادسازی برخوردار است. آخرین رکورد ثبت شده در این بخش مربوط به 22 فروردین 99 با 24 هزار و 782 تن بود که خوشبختانه با ثبت رکورد جدید در واحد احیا مستقیم شهید خرازی (9 هزار و 50 تن)، رکورد 25 هزار و 125 تن به ثبت رسید. شایان ذکر است رکورد پیشین واحد شهید خرازی مربوط به یکم فروردین ماه سال جاری به میزان 8890 تن در روز بوده است.

مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه گفت: امیدواریم به همت و تلاش پرسنل ناحیه آهن‌سازی، با عبور از مرز 715 هزار تن، رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی را جا به جا کنیم. رکورد پیشین تولید ماهانه آهن اسفنجی مربوط به اردیبهشت ماه سال گذشته با تولید 715 هزار تن بوده است.

داریوش رشیدی خاطرنشان کرد: شرایط تولید معمولا در فروردین و اردیبهشت ماه از نظر منابع تولید آهن اسفنجی مهیاتر است بنابراین تصمیم بر این گرفته شد تا حجم تولید در این دو ماه افزایش یابد.

وی با  بیان اینکه برای تولید این حجم آهن اسفنجی حدود 35 هزار تن گندله مناسب به منظور شارژ واحدهای احیا مستقیم استفاده شده، گفت: آهن اسفنجی ماده اولیه تولید مذاب در بخش فولادسازی است. این مقدار تولید آهن اسفنجی در روز، زمینه ساز تولید تقریبا 23 هزار تن تختال در واحد فولادسازی خواهد بود.

مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها نام گذاری شده است، در تلاشیم تا پشتیبانی لازم را از واحد فولادسازی داشته باشیم.

نظر شما