رئیس ستاد انتخابات استان:

داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستاها در اصفهان غیرحضوری ثبت نام کنند

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۰:۰۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۹۶۱۳
داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستاها در اصفهان غیرحضوری ثبت نام کنند
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری با توجه به نامناسب بودن ابن استان به لحاظ شرایط کرونایی تا حد امکان به صورت غیرحضوری به ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حیدر قاسمی در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات روستاها از طریق روش‌های غیرحضوری مانند اپلیکیشن‌های موبایلی و دفاتر پیشخوان دولت اقدام به ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: تاکید ما به داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها این است که با مدارک لازم به مراکز ثبت نام مراجعه کنند و ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان تعداد ۱۱۰ شهر و ۹۱۷ روستا واجد برگزاری انتخابات شورا هستند.

وی اضافه کرد: در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر پنج نفر، شهرهای ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر هفت نفر، دویست هزار تا ۵۰۰ هزار نفر ۹ نفر و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر ۱۱ نفر و تا ۲ میلیون ۱۳ نفر  عضو شورا هستند.

قاسمی گفت: تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر استان اصفهان در دوره ششم سه هزار و ۶۴۶ نفر بود که نسبت به دوره پنجم که حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کردند کاهش قابل توجهی داشتیم اما نسبت به دوره چهارم حدود سه درصد افزایش داشتیم.

وی اظهار داشت: فرآیند انتخابات در مرحله اول که مربوط به ثبت نام داوطلبان شوراهای شهرها بود در مهلت قانونی به پایان رسید و اکنون فرآیند قانونی را در مرحله رسیدگی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی طی می‌کند و تا یک هفته آینده جمع‌بندی به هیات‌های نظارت شهرستان ارائه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: در مرحله دوم که ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری است از روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا، اولین میان‌دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۰ (به مدت پنج روز) ادامه می‌یابد.

ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ ۲۲ فروردین۱۴۰۰ (به مدت ۷ روز) ادامه می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز