استاندار اصفهان:

نیازهای عشایر را برطرف خواهیم کرد

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۹:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۱۰۲
نیازهای عشایر را برطرف خواهیم کرد
استاندار اصفهان گفت: باید با همکاری و همدلی دست‌اندرکاران در جهت اجرای خواسته‌ها و مطالبات به حق و منطقی عشایر این استان گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی روز یکشنبه در حاشیه سفر به بخش عشایرنشین جرقویه سفلی اظهار کرد: عشایر تولیدکننده هستند و مناطق ییلاق و قشلاق کارخانه تولید پروتئین است که باید موانع و مشکلات آن‌ها بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از این رو به منظور رسیدگی به رفع مسائل و مشکلات عشایر به این منطقه آمدیم تا نیازمندیهایشان را رفع کنیم.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند. 

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید خواسته‌های به حق و معقول عشایر محقق شود، تصریح کرد: عدم برگزاری مانورهای نظامی در مناطق کوچ عشایر و بهره برداری صحیح از معادن از جمله خواسته‌های عشایر این منطقه است.

وی اضافه کرد: نهاده‌های دامی و خوراک مورد نیاز دام عشایر از دیگر خواسته‌های عشایر این منطقه است.

به گفته رضایی با توجه به پوشش گیاهی ضعیفی که براثر عدم بارش باران به وجود آمده باید در فصول مختلف خوراک مورد نیاز دام تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته کشور با مشکلاتی در راستای تامین نهاده‌های دامی مواجه شد که این نهاده‌ها کمتر در دسترس عشایر هم قرار گرفتند.

استاندار اصفهان با اشاره به مسأله سوخت عشایر گفت: در بیابان گاز نیست و عشایر برای گرمایش و تولید فرآورده‌های لبنی و دامی خود نیاز به نفت دارند.

وی، رفع مشکلات جاده نصرآباد به شهرضا را از دیگر مطالبات عشایر است و افزود: باید برای حل مشکلات این جاده اقدامات اساسی انجام شود.

رضایی اظهار داشت: برند صنایع دستی عشایر از دیگر مطالبات آن‌ها است که در هر مورد باید با شوراها و مدیران کل مربوطه موارد رسیدگی شود.

وی ادامه داد: ایجاد مجتمع‌های دامداری از جمله اقدامات مهم در منطقه جرقویه است که اکنون اجرایی شده البته نقایص آن باید برطرف شود.

استاندار اصفهان گفت: از اداره کل امور عشایر درخواست می شود برای توسعه مجتمع‌ دامداری منطقه تلاش کند و ما هم برای رفع مشکلات آن‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم.

 

استاندار اصفهان همچنین از بیمارستان خیرساز امام خمینی(ره) نیک آباد جرقویه بازدید کرد و برای تامین تجهیزات این بیمارستان قول مساعد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز